duminică, 12 octombrie 2014

Rutina fitness a zilei: derapaj și revenire în formă

E posibil să existe cu adevărat astenia de toamnă, altfel nu-mi explic stările mele din ultimele săptămâni. Cum am simțit frigul, am scos paltoanele din dulap și am trecut pe hibernat. Am început să mă cuibăresc în pat sau în fotoliu cu orice prilej, să evit cât mai mult mișcarea și să îmi limitez drumurile către bucătărie. Nu neapărat să mănânc, ci m-a lovit inspirația si cheful de gătit. Toate acestea nu au putut avea o influență bună asupra siluetei.
La antrenamente nu am renunțat și nu voi renunța atâta timp cât sunt în viață și sunt întreagă, însă am redus intensitatea și numărul lor. Îndată ce m-am obișnuit cu noile temperaturi de afară (fac plimbări lungi zilnic), cu cenușiul zilelor ploioase, am reușit să îmi reintru in program și să recuperez. M-am repus pe poziții, căci mai am mult de muncit pentru  a obține ceea ce îmi doresc, iar dacă se întâmplă să fac și derapaje, le recunosc, apoi mă redresez.
 În primul rând, mi-am corectat alimentația, căci prea entuziasmată am fost de prima mea zacuscă preparată...


și de plăcintele ardelenești cu varză și cartofi...


și de clătitele din făină integrală cu mere și scorțișoară.


Salate bogate, fructe proaspete, ciuperci, cereale integrale, leguminoase. Hrană cât mai puțin procesată, mai pe scurt. Cardio 30 de minute în fiecare zi, plus exerciții cu greutăți vreo 20 de minute, 6 zile din 7. De câteva zile mi-am reintrat în ritm și simt că am înviat. Nu îmi place cum mă simt și cum arat atunci când nu dau totul, când nu fac totul la randament maxim. 
Trebuie să acceptăm eșescul, face parte din viață, însă trebuie depășit, nu merită să stăm prea mult atenți asupra lui. Doar pentru că am derapat, nu înseamnă că am pierdut totul sau că efortul depus nu a avut rost. Normalul constă în stilul de viață sănătos, în exercițiile executate corect și cu regularitate, nu în mâncatul haotic și în leneveală. Odată ce înțelegem asta, ne e mult mai ușor să ne setăm pe modul normal.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu