marți, 16 septembrie 2014

Pesimismul ca mod de viață

Nu m-am născut pesimistă. Am devenit pe parcurs. Aș putea compara pesimismul cu creșterea musculară, mușchii devin mai puternici după fiecare antrenament greu. Așa și cu pesimismul, după fiecare șut în fund din partea vieții, te pui în gardă și te aștepți ca următoarea lovitură să fie cel puțin la fel de grea ca ultima.
 Unii ar confunda pesimismul cu depresia, dar nu are legătură. La mine pesimismul este cronic, este normal, este acolo mereu, nu dispare, nu apare când nu te aștepți, e acolo când ai nevoie de el cum s-ar spune. Dacă știu că va fi rău, măcar nu îmi pierd timpul sperând, ci mai degrabă apuc să mă obișnuiesc cu ideea și să iau decizii în consecință. „Totul va fi bine” mi se pare o prostie. De ce ai vrea să te minți? Nu ai de unde să știi că va fi bine, ba mai mult, sunt mari șanse să nu fie bine și să te afli în fața faptului împlinit, cu speranța frântă, fără un plan secundar. Odată ce accepți că va fi rău, îmbrățișezi ideea, te obișnuiesti cu ea și te calmezi.

Iată câteva situații problemă și cum le-aș trata eu:

„Îl bănuiesc pe Mișu că mă înșeală după 15 ani de căsnicie.” - Normal că Mișu te înșeală. La urma urmei au trecut 15 ani. Nici tu nu te-ai suporta atât. Nu ți-ai mai făcut ceva la păr de 10 ani și în loc să îți cumperi haine noi, ai luat draperii.

„Am dat faliment, dar sper să îmi revin.” - Nu, nu o să îți revii. Acceptă că sitația va dura destul de mult. Vinde tot ce mai ai, mută-te la mama și poate în câteva luni strângi destui bani pentru o chirie decentă.

„S-ar putea să am cancer.” - Da, ai cancer. Nu spera degeaba ca va fi bine, nu aștepta biopsia cu o licărire de speranță. Pregătește-te pentru ce e mai rău și vizualizează următorii pași. Timpul pierdut cu speranța este prea valoros, în timpul ăsta ai putea aduna informații prețioase și cine știe, poate chiar ai o șansă.

„Sper să prind un contract gras, îmi va salva firma de la faliment.” - Nu o să prinzi niciun contract și da, vei falimenta negreșit. Minunile nu se întâmplă și doar proștii au noroc în viață (după cum spun Paraziții). Intră în insolvență și acceptă situația, acum e rău, dar va fi și mai rău, deci bucură-te de prezent și pregătește-te pentru răul adevărat, care mereu vine.

„Sunt grasă, urâtă, fără bani și fără speranță, vreau să mor, oricum nimănui nu îi pasă de mine.” - Totuși e bine că îți vezi situația într-un mod realist. Bine că te vezi, e mai greu să auzi astea din gura altora. Normal că nimănui nu îi pasă de tine, nimeni nu iubește oamenii urâți și săraci. E totuși un pas înainte că realizezi asta. O problemă acceptată e pe jumătate rezolvată, asta dacă nu o dai în bară și începi să speri. Acceptă că ești ceea ce ești, acceptă ceea ce vezi. Nu spera, ci ia atitudine, ia decizii. Să te sinucizi ar însemna în primul rând să faci mizerie, apoi alte cheltuieli pe care nu ți le permiți, ești prea săracă pentru a muri, apoi gândește-te la cei care nu dau doi lei găuriți pe tine. Ar zice, uite mă, știam că e o ratată. Accepți problema, o conștientizezi, te obișnuiești, iei decizii.

Găsesc că e mult mai sănătos să fi pesimist, faci economie de timp. Asta m-a ferit de multe speranțe frânte. Că s-a întâmplat să fie bine la urmă, e altă poveste, mai bine să te surprindă binele decât răul, zic.


2 comentarii:

  1. Haha!! Misto articol!
    Si ai dreptate....
    Din pacate..sau din fericire..eu sunt o optimista...si da! ai dreptate..cateodata mi se intampla sa nu iasa lucrurile asa cum vreau eu..si cand vreau eu.Dar sunt genul de om,care, daca a cazut...s-a ridicat..s-a sters de praf si a mers mai departe cu capul sus si speranta ca de data asta va merge.
    De regula la mine functioneaza.
    Din pacate,pe cat de mari sunt optimismul si buna dispozitie,pe atat de mare este si depresia in care pic cateodata.Am noroc ca tine putin oricum.Imi revin repede.
    Cateodata sunt si eu pesimista.Dar stii care e faza la mine cu pesimismul? Daca sunt asa,atunci parca nu mai am nici ambitie sa realizez ceva, ca stiu ca oricum nu iese.Asa ca ma schimb repede si incerc sa redevin optimista.

    PS: gandurile negative,atrag lucruri negative.

    Te pup!
    Georgi.

    RăspundețiȘtergere