marți, 19 august 2014

Tort cu blat din fulgi de secară

Nu am mai făcut de multă vreme un tort și chiar mi s-a făcut dor de unul. Cel mai mult la deserturile raw vegane îmi place multitudinea opțiunilor, faptul că e atât de simplu să inventezi rețete și mereu ies gustoase, niciodată altfel. Poate nu mereu aspectuase dacă nu ești o persoană îndemânatică, dar mereu gustoase. Mi-a ieșit un tort cu blat din secară, cremă de ananas, cu mure și banane. Așa arată:








Ingrediente blat:
- 300 gr fulgi de secară integrală
- 150 gr curmale
- o banană
- o lingură semințe de in (opțional)
- pudră de roșcove


















Ingrediente cremă de ananas:
- un ananas
- două linguri cu tărâțe Psyllium
- apă plată
- sirop de agave/miere/alt indulcitor

Asezonare:
- 200 gr de mure
- o banană

Blat
Se începe prin punerea la hidratat a fulgilor de secară, în apă plată, pentru 20 de minute. La fel și semințele de in sau pot fi râșnite. După acest timp, fulgii se scurg de apă și se pun într-un vas împreună cu semințele de in, curmalele uscate (nehidratate), pudra de roșcove și o banană. Se procesează cu blenderul de mână. Consistența se ajustează cu fulgi uscați de secară, se procesează încontinuu cu blenderul până la obținerea unei consistențe închegate, mai tari. Blatul se pune pe o tavă sau în forma de tort, eu am nivelat cu lingura în forma dorită.
Peste blat am pus felii de banană și mure. Se dă la congelator pentru cel puțin o jumătate de oră.



Crema
În timp ce blatul se întărește la rece, facem crema de ananas. Curățam ananasul, îl taiem bucăți și îl punem în blender. Peste el punem apă plată, cam atât cât îi trebuie blenderului să funcționeze, eu am pus cât să acopere un sfert din ananas. Procesăm în jur de un minut. Se adaugă siropul de agave și tărâțea de psyllium. Procesăm din nou în jur de un minut. Se obține o cremă de consistența grișului cu lapte. O lăsam la congelator pentru o jumătate de oră.

Asamblare
Scoatem blatul și crema de la congelator. Peste blat întindem cu lingura un strat de cremă. Mai punem un rând de mure și peste mure, celălalt strat din crema rămasă. Se nivelează, se ajustează și se dă la congelator pentru o jumătate de oră - o oră. Iese grozav!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu