vineri, 1 august 2014

#1 Rutina fitness a zilei: mușchii abdominali

O cititoare mi-a spus să dau mai multe detalii despre exercițiile propriu-zise pe care le fac și despre ce manânc înainte de antrenament. Oricum mă gândeam să fac postări mai detaliate despre rutina fitness a zilei, pe grupe de mușchi. Chiar dacă internetul abundă cu informații și exerciții, nu strică unele in plus. Principala bătaie de cap a femeilor: abdomenul!

Siliana Gaspard

În primul rând m-am hotărât ce vreau. Ce fel de abdomen îmi doresc? Unul suplu, fără grăsime și atât, ori celebrele pătrățele? M-am hotărât că vreau un procent foarte redus de grăsime, mușchi abdominali tonifiați, mai dezvoltați si desigur, definiți. Pentru un abdomen suplu ar ajunge să fac mult cardio și câteva seturi de exerciții pentru tonifiere (pe lângă mâncatul corect), însă pentru ce vreau eu este nevoie și de exerciții cu greutăți. O, da! Așadar, rutina mea de astăzi pentru abdominali:

Ce (nu) mănânc înainte de antrenament
Am ales să îmi fac exercițiile in prima parte a zilei, pentru a profita la maximum de energie. Sunt băutoare de cafea și recunosc că o beau pe stomacul gol la un sfert de oră de când mă trezesc. Sincer nu concep să mănânc de cum mă trezesc, nu simt nevoia, nu pot. Așa că somnoroasă, îmi fac cafeaua la espresso, îi adaug o linguriță de miere și puțină scorțisoară. Abia de aici pot spune că îmi încep ziua.


În timp ce îmi verific mailul, facebook-ul si blogul, imi consum licoarea magică preț de o oră - o oră jumătate.  Beau și apă, mă hidratez. În acest timp mă trezesc si mă umplu de energie. Acesta este momentul în care mă pregătesc sa fac sport, momentul în care mă simt capabilă să execut toate exercițiile, să mut munții din loc. Nu cu stomacul plin, nu sătulă, pentru că am încercat si se pare că sufar de boala porcului, cum mănânc mă apucă lenea. Așa ușoară și plină de energie.

Exercițiile
Imi pun căștile în urechi și mă sui pe bicicleta staționară. Ard 150 de calorii, nu fac mai mult de jumătate de oră. Alternez nivelul cel mai ușor cu cel mai greu.
Unii spun că e mai bine să faci cardio după antrenamentul cu greutăți, alții spun că înainte. Eu am rămas la varianta înainte de exercițiile cu greutăți, pentru că după ce îmi stresez corpul la maximum sincer mi se pare moartea mușchilor să mai fac și cardio, așa că pentru mine funcționeaza înainte.


Cele doua gantere cu greutăți ajustabile sunt absolut indispensabile pentru mine. Cei mai bine investiți 100 de Lei! Le folosesc în exercițiile pe care vi le arăt în filmulețul următor. Iubesc exercițiile acestea!



Sunt sigură că nu le-aș fi putut face din prima zi, dar acum mi se par chiar simple. Are rost să spun că după ce le fac mă simt cât Hulk? Și puternică de îmi vine sa iau dulapul în spate... :)) Dar senzația dispare treptat, în timpul în care fac poze.


Încă nu am un abdomen pe care să îl etalez în ținute îndrăznețe, dar progresul este tot ce mă interesează. Nu îmi vine să cred că îi simt! Pe ei, pe abdominali. Săracii probabil au fost acolo tot timpul, însa nu i-am simțit niciodată. Se spune că pe sub stratul generos de grăsime cu toții avem un abdomen superb. :)) Eh, eu sunt hotărâtă să îl dezvălui.
După acest antrenament am mâncat o salată bogată. Nu mai târziu de jumătate de oră de la terminarea antrenamentului, însă. Mai multe detalii  în postarea destinată subiectului alimentației după antrenament: click

Salată verde, o legătură de mărar, roșii, o ciuperca intreagă crudă champignon,
măcriș, ceapă, spanac, ardei iute verde, zeamă de lămâie, sare, ulei de măsline,
arpacaș fiert.


8 comentarii:

  1. De câte ori văd astfel de postări mi-e rușine. :))
    Eu sunt invers, eu nu pot dacă nu mănânc dimineața. Nu pot funcționa.
    Arată minunat abdomenul tău. Îl aveam și eu așa pe la 18 ani... :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi e indicat să mănânci, nu e o problemă, contează ce. :P

      Ștergere
  2. Arati bine! o sa fie si mai bine.Si da,ma bucur ca esti constienta ca astea vin in timp.
    Oricum! Mergi tot inainte!!! Arati super!
    Ma uitam la articolul trecut si este o diferenta..in bine!
    Bravo!!!
    PS: sa mai postezi retete din astea ca tare folositoare sunt!!
    Incerc si eu sa renunt usor usor la carne si restul si ma ajuta cand mai postezi cate ceva.
    Multa bafta in continuare!!!

    Georgi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merci! Să te ții și tu! Adevărul e că dacă vrei să renunți la carne se poate, căci toate fructele și legumele conțin proteine, așa că nu e stres, nu e ca și cum carnea ar fi indispensabilă din punct de vedere nutrițional.

      Ștergere
  3. Aaaaa!! am uitat sa intreb si ma tot tin de cateva zile... la ce foloseste drojdia inactiva? Mereu vad pe la tine prin retete si nu reusesc sa ma prind ce face mai exact.
    M-ar ajuuta un raspuns enorm..


    Georgi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Drojdia inactivă se folosește ca și un condiment, este bună pentru a da valoare nutritivă alimentelor, i se mai spune și proteina vegetarienilor, având proteine de înaltă calitate. Este o sursă bună de vitamine, inclusiv B12, dar și minerale și aminoacizi esențiali. În principiu, este extraordinară atât la gust cât și ca beneficii. Ajută și la refacerea musculară, mai ales intr-o dietă fără proteină animală cred că este necesară.

      Ștergere
  4. PS: exercitiile pe care le face tipul ala sun exact exercitii din insanity.Mai ales alea cu 45 min hiiit workout.
    Aceleasi!
    Deci da,tine-te de canalul asta ca este foarte,foarte bun!!
    Pacat ca are asa putine vizualizari.
    L-am salvat si eu la bookmarks ca sa mai fac ocazional.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fur exerciții din mai multe locuri :D În principiu să fie cu greutați.

      Ștergere