luni, 21 iulie 2014

Să scriem românește!

Sunt lucruri pe care le amân la nesfârșit: salvarea unor contacte în telefon, ștersul istoricului de navigare din browser, actualizarea bazei de date a antivirusului, tot felul de actualizări ale aplicațiilor pe care le folosesc și desigur, setarea tastaturii în limba română. În principiu, amân la nesfârșit acțiuni care sunt la un click distanță. Cât de mare trebuie sa fie lenea? Atât de mare! Până aici!
Cineva mi-a spus: „Hei, când o sa scrii și tu în limba română?”. Bună întrebare, mi-am spus.
Diriginta mea și totodată profesoara mea de limba română nu ar fi prea mândră de mine acum dacă m-ar vedea că scriu fără diacritice, mai ales după cât timp și rabdare a investit în pregătirile mele pentru olimpiade, 3 ani la rând. De fapt, nu ar strica o întreagă reevaluare a cunoștințelor mele la materia limba română. Am uitat multe noțiuni și mulți termeni.

Totuși, pentru cineva care scrie în mediul virtual, pe o platformă citită chiar și numai de către o persoana, e musai să scrie corect din respect pentru acel cititor, îndeosebi daca vorbim de un blog. Adevăru-i că am părăsit și eu câteva bloguri din cauza felului în care erau scrise.
În final, propun să scriem românește. N-ar fi rea o campanie sugestivă: „Punea-ți-ai căciula pe ă!”

4 comentarii:

  1. Câtă dreptate ai... Primele articole de pe blogul meu au fost scrise fără diacritice, apoi am zis că vreau să fie totul ”ca la carte”, și nu am mai putut renunța la ele. Acum le folosesc peste tot, chiar și în comentariile de pe facebook și de pe Instagram. Și da, și eu renunț la multe bloguri pentru că nu-mi place cum sunt scrise. Nu suport greșelile gramaticale, dezacordurile. Defect profesional. :)

    RăspundețiȘtergere