vineri, 4 iulie 2014

Fitness, motivatie si vegetarianism

Pentru ca au trecut 5 saptamani de cand m-am apucat serios de miscare, a sosit momentul sa fac un update. In acest articol intentionez sa va povestec despre sport fiind vegana, despre motivatie si rezultate.

Fitness
Mi-am dat seama ca aveam o frica subconstienta de a slabi. In mintea mea slabitul era echivalent cu lipsa energiei si a fortei. Societatea si media cere femeii din ziua de azi sa fie slaba! Nu puternica, ci slaba, firava, senzuala. Nu ma puteam plange de kile de grasime atarnanda, dar sigur ma puteam plange de celulita si muschi in stare flasca, bine...si ceva grasime, ca nu se poate fara. Atunci am avut o revelatie: dar nu vreau sa fiu slaba, ci puternica, satula si tonifiata! Vreau sa port pantaloni scurti si topuri scurte, vreau sa mi se vada muschii, sa ii simt, sa ii folosesc.

 Sa fi slaba nu inseamna nimic (uneori boala), sa fi puternica, sanatoasa si sa arati bine inseamna ceva. Asa ca m-am apucat de treaba. Iata aici articolul in care povesteam cum m-am urnit din loc.
Am inceput cu exercitii cardio si cu exercitii in care foloseam greutatea propriului corp. Cu fiecare antrenament maream intensitatea, apoi am introdus si greutatile, doua gantere cu greutati ajustabile. In fiecare zi fac doua grupe de muschi, asa ca la sfarsitul saptamanii am toti muschii lucrati. O zi pe saptamana fac pauza.
Nu cred ca exercitiile cu greutati ''sunt pentru barbati'', pentru ca nu-s! Daca esti femeie si ridici greutati nu inseamna ca vei fi cat Arnold, pentru ca o femeie nu produce destul testosteron pentru a-si creste muschii asa. Si culturismul este cu totul altceva decat fitness-ul.


Le mananc!


Motivatie
In primele doua saptamani am avut febra musculara, ma dureau toate, am avut doua zile in care nu ma puteam lega la sireturi, m-am odihnit...apoi m-am reapucat de treaba. Nimic nu ma putea opri, nici macar lipsa timpului din unele zile, cand apucam sa imi fac antrenamentul la 2-3-4 noaptea, nu puteam adormi altfel. Si e adevarat, odata ce trece durerea primelor zile, obisnuinta de a face sport intra in sange. Cum am gandit pentru a nu ceda dorintei de renunta la inceput? Simplu. Nu am gandit deloc. Efectiv ma ridicam si ma apucam de treaba. Cu cat te gandesti mai mult la ce urmeaza sa faci, cu atat ai mai multe sanse sa renunti. Nu gandi, doar apuca-te. Muzica ajuta foarte mult, asa ca mi-am facut un playlist cu muzica preferata, mi-am pus castile in urechi si am inceput incalzirea. Nu cred ca as suporta sa ma aud gafaind si scotand sunete, asa ca muzica nu poate lipsi.
Mi-am gasit inspiratia in oameni frumosi, disciplinati si relevanti, ca a noastra campioana Anca Bucur. Nu recomand nimanui sa isi ia ca exemple de urmat din vedetutele care fac foamea sau care au slabit ''miraculos'' si prezinta mai apoi nu stiu ce pastila minune care le-a scapat de kilograme. Chiar am vazut acest trend, nici nu pot sa vizitez bine unele site-uri ca imi si apare o reclama cu Minodora prezentand ceva ceai de slabit, apoi una cu Giulia, apoi cu Gabriela Cristea...minciuni. Fara o alimentatie corecta si un minim de efort fizic nu slabesti tone si nu faci patratele pe abdomen. Daca ar exista pastila sau ceaiul minune contra grasimii, nu ar mai exista obezitate. Si dietele bazate pe privarea de hrana duc la scaderea masiva a muschilor, prea putin a grasimii. Rezultatul este: muschi in stare flasca, grasime si frustrare. Nu putem lupta impotriva firii noastre, suntem fiinte programate activitatilor fizice.



Vegetarianism
Ca vegetarienii nu au forta si rezistenta am auzit de multe ori, dar cum e de fapt? Cert este ca exista sportivi de performanta vegetarieni sau raw vegani, vezi o lista cu cativa aici. In cazul meu, pe langa faptul ca am energie si forta, nici nu imi imaginez cum as putea functiona pe baza de proteina animala, carnea este un aliment mult prea greu, lactatele produc celulita, ouale sunt gretoase. Nu dau proteinele din cereale, frunze, nuci si seminte pe nimic. Singurul aliment de provenienta animala pe care il consum este mierea. Nimeni nu poate contrazice efectele sale benefice, iar in sport este un excelent energizant.
In continuare, nu tin diete, nu numar calorii. Mananc atunci cand mi-e foame, dar cu o ora inainte de antrenament nu. Nu vreau sa am mancare in stomac atunci cand imi fac exercitiile, vreau sa ma simt libera si usoara. Dupa antrenament beau lichide si mananc tot peste o ora. Dar nimic nu merge mai bine decat un smoothie de spanac si lamaie, parca imi revigoreaza fiecare celula.


Asadar, va spun ca efortul si vegetarianismul se impaca! Nu exista nici un motiv pentru care cineva ar trebui sa creada ca vegetarienii/veganii nu au rezistenta si forta. Eu execut zilnic, 6 zile din 7,  50-60 de minute de efort intensiv, din care 20-30 de minute exercitii cu greutati. Apoi imi continui activitatile obisnuite zilnice, nu zac fara vlaga.
Rezultate? Am pierdut 1 cm din bust, 1 cm din talie si 3 cm din solduri. Kilogramele au ramas la fel, dar stim despre grasime ca este mai voluminoasa, comparata cu muschii. Acesta este un motiv din cauza caruia multe persoane renunta din prima luna la sport, nevazand vreo scadere in greutate.



Cu riscul de a parea o pitzi obosita, azi m-am pozat singura cu temporizatorul telefonului dupa antrenament si o sa arat primele rezultate obtinute, desi nu-mi vine sa cred ca am curaj sa pun asa poze pe blog...:)) Nu luati in considerare fata, pe ea nu o pot schimba asa usor.






3 comentarii:

  1. Ești foarte frumoasă și trebuie să fii mândră de tine. Mai ales că mai și muncești pentru asta. :)

    RăspundețiȘtergere