vineri, 18 iulie 2014

Ce mananc dupa antrenament

De cand m-am apucat serios de miscare, ma intereseaza in mod deosebit ce e indicat sa mananc dupa  antrenament si cand anume. Am citit cateva zeci de pareri, m-am uitat pe forumuri, bloguri si am citit interviuri ale sportivilor de performanta in legatura cu programul lor de antrenament si nutritie. In teorie toata lumea e priceputa.
Cei mai multi spun ca pentru a arde grasimi, trebuie sa mancam abia la doua ore dupa antrenament.
Aici am gasit cateva contrapareri pertinente si logice: daca tocmai ai depus efort intens (in cazul meu cardio si ridicat greutati), nivelul de glicogen din muschi scade mult si trebuie refacut, cea mai buna sursa fiind carbohidratii. Dar nu tot glicogenul ajunge in muschi, o parte mai mare se opreste in ficat, acesta fiind un mare consumator de glucoza si abia surplusul este trimis catre muschi, ca acestia sa se refaca dupa efort.

Cum nu vreau sa fiu o lesinata slaba, ci o fiinta compacta, cu carne ferma, cu un procent cat mai scazut de grasime, am lasat deoparte ideea de a ma abtine de la mancare imediat dupa antrenament. Nu vreau sa pierd masa musculara, din contra, nu ma deranjeaza daca pun ceva, ideea este sa nu fie grasime. Asa ca de vreo doua saptamani mananc imediat dupa antrenament, nu las sa treaca mai mult de 25-30 de minute. Rezultatul? Ma refac fizic mult mai repede, energia revine, deci pot sa imi continui ziua intr-un mod decent, am observat o scadere in greutate (1 kg), scadere in centimetri (1 cm circumferinta talie si coapse) si un tonus bun. Adica se simte efectiv ca muschii sunt hraniti, dupa microrupturile din timpul antrenamentului, se refac frumos, mai tari si in unele zone mai crescuti, iar grasimea mai putina. Nu sunt specialista in sport si nutritie, dar pentru mine simt ca am gasit reteta ideala. Asta functioneaza pentru mine.
Fiind vegana-vegetariana (sau ce denumiri se mai gasesc in timp), am adoptat principiile traditionale in felul meu. Deci, ce mananc efectiv dupa antrenament?

Salate complete
Salatele complete sunt acelea care contin cantitati potrivite din fiecare nutrient. Carbohidrati, proteine, grasimi, vitamine si minerale. Obisnuiesc sa pun intr-o salata completa: ciuperci crude, fasole, paste integrale sau cartofi fierti, germeni proaspeti, avocado sau ulei de masline, ceapa, marar, patrunjel, spanac, loboda, morcovi, fulgi de drojdie inactiva in multe combinatii.



Fructe
Nu ingrasa! Am testat pe pielea mea. Mananc fructe de sezon si nimic nu merge mai bine decat un platou cu fructele preferate: pepene rosu, caise si piersici...


Ori jumatate de pepene galben...


Sau alte fructe.



Dudele sunt recunoscute pentru ajutorul lor in refacerea muschilor dupa efort.

Seminte si nuci
Le dau forma unor bomboane. Macin seminte ca: in, floarea soarelui, mac, susan si nuci ca cele romanesti, caju, migdale, braziliene, cocos, le combin si obtin bombe de energie.



Cereale
Cereale de sezon, ca tot a aparut porumbul profit de el, il fierb usor.


Sucuri
Sucuri sau smoothies din frunze verzi, lamaie si alte fructe.


Niciuna nu se depune sub forma de grasime. Ideea este ca incerc sa pastrez tot ce mananc cat mai aproape de starea sa initiala, cu procesare minima sau deloc.

6 comentarii:

  1. SI eu am fost in aceeasi situatie..eu nu sunt vegetariana ,asa ca am o varietate mai mare,incluzand un piept de pui la gratar (desi,eu incerc sa renunt la pui,porc si alte dracii..m-am dat pe peste mai mult).
    Solutia pentru mine a fost : o cana de cacao cu lapte + 1 lingurita de zahar brun (eu fac insanity deci,cardio maica!!!) sau o banana.M-au ajutat foarte mult.
    Am sa preiau si ideile tale.Smoothie,pepene..mooor dupa pepene haaa!!!
    Multumim!

    Georgi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vazut cateva franturi din exercitiile acelea insanity, nu le-am incercat. Ce sa zic, in principiu e bine sa consumi mancare curata, fara prajeli, grasimi, cat mai putin zahar rafinat, fara produse gata facute pline de E-uri (unele produc foame anormala), iar carnea sa fie slaba si consumata moderat. Oricum o sa iti dai seama daca faci bine sau nu, ideea e sa nu renunti.

      Ștergere
    2. Sincer,mi-e usor sa renunt la toate astea...singura mea placere vinovata e pizza...si aia nu e chiar atat de horror,in fond si la urma urmei e doar o pita cu sunca si mozzarela pe ea..si cateva felii de rosii.
      Da,am dat 3 kg jos cu insanity,am facut muschi la abdomen in doar 3 saptamani..dar doar abs superior..jos inca ma mai lupt.Acum fac 2-3 zile,apoi o zi pauza,pentru ca am rezultate si asa,plus ca in zilele de pauza de la insanity am lectiile de tenis (daaa m-am bagat la lectii pentru ca sunt varza si vreau sa invat sa joc) deci transpir si acolo o ora.
      Mi-am facut poze before and after si diferenta e enorma.
      Eu aveam 51 de kg..dar la inaltimea mea (1,56) purtam M spre L.Acum port XS si S si am ajuns la 47 de kg.Chiar azi am probat o fusta la HM XS si dansam pe la cabina de proba de bucurie :)))
      Trebuie sa scap de mica "sunca" sau "felia de bacon" (ca sa il citez pe prietenul meu),dar ma bucur ca am talia destul de subtire acum..picioare mai tonifiate..inca ma lupt cu celulita.
      Oricum toate retetele pe care le-ai postat le-am salvat intr-un folder la bookmark si mai fac si eu..ca sa inlocuiesc mesele mele.Nu pot sa renunt de tot la produsele de origine animala..doar carne,mezeluri si astea incerc sa mananc mai rar.Mai ales mezeluri.Dar ma descurc.Oricum am vazut rezultate mult mai bine daca am lasa-o doar mai moale si nu am taiat de tot de pe lista astea.Cand am incercat asa,nu am rezistat mai mult de saptamani.

      PS: de cand ti-am descoperit blog-ul ,verific zilnic sa vad ce ai postat.Imi placi mult,simt ca ma identific cu tine,ma inspiri si ma motivezi.Plus ca am citit multe si despre beauty.si eu am ten gras,par gras,etc si multe dintre postarile tale m-au ajutat.

      Te pup si un weekend placut sa ai!

      Georgi.

      Ștergere
    3. Ma bucur ca ma citesti. Stii ce cred eu? Ca toate pleaca de la alimentatie. Stiu ca nu toti oamenii vor sa fie vegetarieni, in fond...si eu am fost multi ani, dar degeaba am fost vegetariana daca mancam prostii din supermarket. Dulciuri, rontaieli. Nu mai spun ca unele contin E441 (gelatina din oase si piele), deci mancam rahaturi. Si eram o vegetariana mereu la dieta, mereu frustrata, mereu cu celulita. Sa iti zic o treaba, pe langa sport, am renuntat la lactate definitiv ca dezvoltasem intoleranta la lactoza. Si credeam ca unii care zic ca lactatele produc celulita mint sau nu stiu ce vorbesc. De cand le-am lasat, plus sport evident, mi s-a retras jumatate din celulita! Inca mai am, ca nu e usor sa scapi de ea, dar chiar cred ca lactatele au un efect negativ asupra noastra ca femei mai ales. Stii ca laptele si iaurturile care ajung in supermarket contin antibiotice si hormoni de crestere? Na gandeste-te ce inseamna sa iti administrezi zilnic sau tot a doua zi asa ceva. Laptele oricum are hormoni produsi de vaca pentru puiul ei, sa creasca. In schimb il conumam noi ca oameni, ca sa ce? Sa crestem? Este un documentar facut de Carmen Avram in legatura cu laptele din Romania si ce contine. Analizele de laborator au aratat ca multe sortimente de lapte contin antibiotice (lucru interzis) si alte substante cu potential cancerigen. De aia zic, cat mai putin lapte si lactate...eu mancam foarte multe iaurturi cand am renuntat la carne, aveam vreo 9 ani, deci eram copil. Si la 11 ani deja eram plina de celulita! Acum imi pare rau ca nu m-a invatat nimeni ce trebuie sa mananc, ce e normal sa manance un om, dar cred ca totul are un rost pana la urma. Ideea e ca e bine ca te intereseaza alimentatia, miscarea, asta face diferenta intre tine si restul, in vremuri in care se moare de obezitate. Calitatea vietii, frumusetea, longevitatea depind de ce mancam si de miscare. :)

      Ștergere
  2. Scuze pentru micile greseli.Am scris repede si am si niste unghii ilegal de lungi si e naspa rau sa scriu cu buricele degetelor :))))
    Vroiam sa zic ca nu am rezistat mai mult de 3 saptamani cand am taiat toate "pacatele" din lista de bunatati si ca am vazut rezultate mai mari de cand am incercat sa reduc pas cu pas chestiile astea si doar mi-am facut pofta asa..o data,de doua ori pe saptamana.

    PS: daca iti place cardio la extrem,iti recomand insanity.Eu urasc cardio..Dar..am facut o luna paujza de la insanity dupa primele 3 saptamani..si apoi mi-am dat seama ca a fost singurul care a dat rezultate la mine,plus ca am reusit sa pun 1 kg la loc pff.Si m-am intors.Imi era dor de durerile crunte de muschi .hahahaha :)))
    Deci da...pentru dat grasimea jos trebuie cardio fara nicio discutie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cat despre cardio la extrem, o sa ma uit, poate o sa incerc cine stie...sa mai las bicicleta sa se odihneasca, mai putin si ii sar pedalele :))

      Ștergere