vineri, 20 iunie 2014

Pizza...altfel

Pot spune ca am gasit reteta ideala de a multumi capra si varza deopotriva, cu aceasta pizza. Chiar daca blatul este facut la foc, sosul si umplutura sunt crude (in afara de tofu, care poate fi inlocuit cu branza raw). Dar nu, blatul nu este dospit, nu contine zahar si nici alte ingrediente pe care nu le doresc si poate fi ''gatit'' inclusiv la deshidrator, pentru pastrarea sa raw. Pozele si reteta, deci...





Ingrediente blat:

- o conopida mare
- 100-200 gr tarate de grau
- sare
- un varf de cutit boia
- o lingura ulei de masline
- doua linguri mari tarate de psyllium
- o lingura de ulei de masline

Ingrediente sos

- pulpa de migdale (ramasa de la lapte)
- o rosie mare
- un catel de usturoi
- sare
- piper
- o lingurita ulei de masline

Umplutura

- 2-3 rosii
- ceapa verde
- masline
- spanac
- ardei
- tofu
- o ciuperca maruntita
- oregano

Incepem prin a taia conopida, mai precis partile sale inflorate, fara partile cotoroase. Chiar daca este un procedeu mai lent, aceste firicele de conopida sunt ingredientul esential in obtinerea blatului. Odata ce am terminat cu taierea acestora, punem floricelele obtinute intr-un vas mare si adaugam restul ingredientelor. Cu un blender vertical (de mana) omogenizam aluatul. Il potrivim cu tarate de grau, daca este prea moale. Nu trebuie sa fie nici prea moale, nici prea tare. Urmeaza sa ii dam forma. Aici aveti de ales: il puneti pe hartie de copt intr-o tava si il dati la cuptor, ori il faceti la tigaia tefal, caci si asa se poate. Aluatul trebuie sa aiba in jur de 1 cm grosime.


Eu l-am facut de asta data in tigaie. Am taiat prima data feliile si le-am pus in tigaie, pe o parte si pe cealalta. Este mai durabil acest procedeu, insa am vrut sa pastrez feliile mari, iar in tigaie nu incapea toata pizza deodata, deci feliile pe rand. M-am ajutat de hartia de copt pentru manipulare si pentru pastrarea feliilor intregi.



Am taiat hartia de copt dupa forma feliei, lasand o parte de care sa port trage, pentru a intoarce felia. Pentru cine o face direct in tigaie sau in cuptor, nu e necesar acest mod.

Sosul se face repede. Peste pulpa punem restul ingredientelor si le procesam la blender. Folosim pulpa ramasa de la laptele vegetal (migdale in cazul meu), ori o facem de la 0, din 200 gr migdale sau caju si apa plata atat cat sa le acopere in blender, apoi procesam 2 minute. Sosul se intinde in mod egal peste blatul deja copt.

Umplutura poate consta si in alte legume si frunze decat acelea pe care le-am folosit eu, dar pot spune ca aceasta a fost o combinatie reusita. Le-am imprastiat peste sos, toate marunt taiate si deasupra, tofu ras.

Am pus sosul si restul dupa coacerea blatului, pentru a le pastra crude si nu am gresit cu nimic, pentru ca rezultatul a fost deosebit de bun la gust si multumitor ca aspect.


4 comentarii: