duminică, 1 iunie 2014

Dureri si satisfactii

Iata-ma in ce de a saptea zi de sport! Mi-am planuit cateva exercitii care sa imi tonifieze tot corpul. In fiecare zi alte exercitii pentru a nu intra in rutina, insa intense...foarte intense, facute cu greutatea propriului corp si unele cu ajutorul ganterelor.



Imi fac incalzirea pe bicicleta, cel putin 20 de minute, dar nu mai mult de 35, apoi trec la exercitiile care vizeaza anumite grupuri de muschi. Evident, as face intruna exercitii pentru abdomen, coapse si fese, insa nu uit de brate, spate, piept. Incerc sa nu exagerez, am mai trecut prin entuziasmul primelor zile, determinarea si energia aceea de la inceput, care se pierde pe parcurs insa. Sunt temperata, hotarata si mult mai informata ca altadata. Plus ca acum privesc altfel necesitatea miscarii.
 Am gasit pe Youtube destule exercitii din care sa ma inspir si cel mai mult imi place canalul XHIT Daily, iata exercitiile pentru abdomen pe care le-am executat si eu:




Indiferent cat par de usoare, nu-s! Cel putin nu pentru un corp ruginit ca al meu. Ca idee, stiu foarte bine ca pentru a da jos grasimea de pe abdomen cel mai important exercitiu este cel cardio. Abdomenele nu ard grasimea.

Ce mananc?
Pentru ca a venit caldura, poftesc la sucuri din fructe si legume, la salate usoare in care adaug drojdie uscata inactiva, seminte de in (bogate in Omega 3, fibre, proteine) si susan integral (care are apropos, de 8 ori mai mult calciu decat laptele de vaca...), mai mananc si cereale integrale cu lapte de migdale/caju/nuci braziliene si in general multe legume crude. Nu prea mai mananc hrana gatita, nu imi cere organismul. Nu fac foamea, dar nici excese. De dimineata beau cate o cafea cu lapte vegetal si miere, imi da un impuls extraordinar de energie si chiar daca unii nu considera cafeaua o bautura sanatoasa, eu pot spune cu ''mana pe inima'' ca am numai beneficii de pe urma ei si nu sunt interesata sa ii gasesc vreun substitut. Beau numai cafea naturala, de calitate.
Aici vreau sa precizez  faptul ca am energie si forta in timpul efortului fizic. Nu inteleg mitul lipsei de vitamina B12 la vegani...daca as avea carente probabil as obosi repede sau nu as fi in stare sa imi fac exercitiile. De fapt dovada faptului ca vitamina B12 nu se ia numai din proteina de provenienta animala, sunt toti acei bodybuilderi care fac performanta, ei fiind raw vegani sau  vegani. Eu nu spun ca este neaparat reteta ideala, insa se poate si asa.

Determinare si motivatie




Toata lumea stie, cel mai greu exercitiu este acela de a-ti ridica fundul de pe canapea. Cel mai mare ''dusman'' este propriul creier, o parte din el iti va spune sa stai jos ca oricum e bine si asa, ca te dor toate, ca nu merita, etc. Creierul trebuie educat! Dupa ce vei taia raul de la radacina si ii vei inhiba dorinta de a se lasa pe tanjeala, creierul va suporta mult mai bine ideea de a face exercitii, cu cat le vei face mai sarguincios, cu atat mai mult iti vor intra in ritm. As putea spune ca pentru mine primele 3 zile au fost cu adevarat critice. Nu am avut dureri in aceste zile, insa m-am luptat teribil de mult cu mine, m-am motivat gandindu-ma la faptul ca peste un an voi fi multumita ca m-am apucat astazi...apoi incet incet a inceput sa imi mai dispara din furie. M-am gandit ca majoritatea oamenilor aleg calea cea mai usoara, nimeni nu vrea sa aleaga efortul si durerea, dar eu nu-s toata lumea, ma iubesc prea mult ca sa ma las in mediocritate. In final, e vorba despre cat de mult ne iubim. Aspectul nostru de cele mai multe ori arata atat de bine pe cat de mult sau de putin ne iubim.
Apoi au aparut si durerile, ma dor toate, insa imediat dupa ce incep incalzirea acestea dispar si nu le mai simt decat cateva ore dupa antrenament. Noaptea abia ma intorc de pe o parte pe alta, insa culmea, e o durere care imi place. Deja imi simt muschii picioarelor mai tari, iar pe cei abdomninali ii simt la palpare. Nici nu stiu de cand nu i-am mai simtit prezenti. Simt ca am si forta mai mare. Pai cum sa nu continui cand deja simt ca functioneaza? Pot spune ca mi-am intrat in ritm si chiar daca nu imi place sportul, voi face sa imi placa. Step by step. Am principalul instrument pentru telul meu: propriul corp. Cea mai grozava si uimitoare masinarie a fiecaruia este propriul sau corp! Poti face orice vrei din el, atata timp cat iti doresti cu adevarat. Nu exista nu pot...pur si simplu nu exista. Atunci cand iti doresti ceva trebuie sa iei. :)
Pana una alta, mascam durerea cu machiaj si zambete, rezultatele vin si ele.



O sa revin cu postari despre acest subiect, ma automotivez astfel si cine stie, poate chiar motivez pe cineva.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu