joi, 19 iunie 2014

Chiftele din hrisca si sos alb

Tare mult mi-ar fi placut sa fac aceste chiftele prin metoda deshidratarii si sa ramana crude, insa nu am avut la dispozitie prea mult timp si a trebuit sa le fac in graba. Langa un sos alb si o salata asortata, au fost absolut gustoase...
Nu sunt prajite in ulei, nu contin carne, oua.



Ingrediente chiftele:

- 200 gr hrisca
- un morcov mare
- un pastarnac
- o gulie mica
- o rosie mica
- marar
- cimbru
- patrunjel verde
- o ceapa
- un catel de usturoi
- o lingura de ulei
- doua linguri tarate psyllium
- sare
- piper
- zeama unei lamai mici
- susan
- faina de secara (optional)

Hrisca se lasa la hidratat 3 ore, dupa care se spala, se scurge de apa si se pune intr-un vas. Adaugam peste hrisca morcovul, gulia, pastarnacul, rase prin cea mai mica razatoare. Ceapa, rosia si usturoiul se taie marunt si se adauga si ele, impreuna cu restul ingredientelor. Cu ajutorul blenderului vertical, procesam totul pana devine asemanator cu o pasta.



Modelam chiftelele cu mana, le tavalim prin susan si le mai ajustam eventual cu faina de secara, apoi le punem intr-o tigaie de tefal, sau la cuptor. Fara ulei!


Se rumenesc pe ambele parti, apoi trecem la sosul alb.

Ingrediente sos:

- 200 gr caju (hidratat)
- apa cat sa acopere caju-ul in blender
- sare
- zeama de lamaie
- o lingura de ulei de masline
- un catel de usturoi
- o lingurita tarate de psyllium

Se proceseaza la blender un minut, un minut jumatate si se mai ajusteaza la gust dupa plac. Taratea de psyllium tine sosul legat, dar poate fi exclusa pentru obtinerea unui sos mai fluid.
Se consuma cu salata asortata din rosii si castraveti (pe care am uitat sa o pozez) sau cu orice alta salata.

6 comentarii:

  1. Buna! Iti urmaresc blogul de ceva timp si trebuie sa recunosc ca sunt din ce in ce mai atrasa de raw-veganism. Vreau sa te intreb in legatura cu aceste chife: imi poti sugera o alternativa la hrisca? Nu am vazut in carrefour si nu am prea mult timp la dispozitie zilele astea cat sa colind magazinele bio. Mersi:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Imi pare bine ca ma citesti :) hrisca se poate inlocui cu ciuperci, tarate, cartofi fierti, naut fiert, fasole, linte...limita este doar imaginatia. Cheia este taratea de psyllium, care tine legata compozitia.

      Ștergere
    2. A! Era sa uit de nuca, sunt foarte bune si cu nuca românească, macinata.

      Ștergere
  2. Arata foarte bine!! Nici eu nu stiu unde as putea gasi hrisca (PS. o perioada nu am putut posta pe blog-ul tau, spunea ca nu e voie:( )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am luat-o de pe vegis.ro :P cred ca se gaseste si in marile magazine gen Cora, asa cred. Cat despre comentarii, facusem eu ceva setari aiurea, mi-am dat seama dupa cateva zile. :))

      Ștergere