luni, 30 iunie 2014

Bomboane din seminte de in

Astazi, dupa antrenament, in timp ce afara se desfasura o furtuna de toata frumusetea, mie mi s-a facut pofta de ceva dulce, dar trebuia sa fie ceva usor de digerat, sanatos si rapid de facut. Si cu seminte de in, pentru ca am o punga plina, neatinsa.
Nu sunt innebunita dupa gustul semintelor de in, dar am reusit sa le integrez in deserturi, ultimele vedete fiind aceste bomboane foarte gustoase! Consistenta lor seamana cu cea a salamului de biscuiti.
Despre beneficiile semintelor de in nu va povestesc prea multe, toata lumea stie ca sunt o sursa extraordinara de grasimi bune, calciu, fibre si proteine, iar pentru a le asimila , trebuie sa consumam semintele sub forma de faina sau ulei. Eu le-am transformat in faina, apoi in bomboane.



Ingrediente:

- 4 linguri seminte de in
- o lingura seminte de susan
- o banana
- cacao
- o lingura de miere
- coaja de portocala rasa
- fulgi de cocos

Am rasnit semintele de in si susanul, transformandu-le intr-o faina fina. Am pus faina obtinuta intr-un vas, mierea, cacaua, banana taiata bucatele si coaja rasa de portocala. Le-am procesat cu blenderul de mana si am obtinut o crema densa, la care am adaugat o lingura de fulgi de cocos si am obtinut o crema tare, asemanatoare cu cea pentru salamul de biscuiti, astfel am reusit sa formez bomboanele manual. Le-am tavalit prin fulgi de cocos, apoi le-am dat la frigider pentru jumatate de ora.


Sunt foarte bune si gustul semintelor de in practic nu se simte deloc, mi se pare o modalitate placuta de a le introduce in alimentatie. Totusi, se recomanda ca semintele de in sa nu fie consumate in exces pentru a evita blocajele intestinale, pana la 5 linguri pe zi!



Un comentariu: