vineri, 16 mai 2014

Sarmale raw vegane

Nu ma dau in vant dupa denumirile acestea in limba engleza, dar sarmale crude parca nu ar suna atat de bine si multe alte preparate la fel. Pentru unii titlul poate suna a blasfemie...cum adica sarmale raw vegane? Sarmalele (asa cum le stim noi) sunt un brand romanesc, unul aproape sfant, de neatins...fiecare roman cand se gandeste la sarmale isi imagineaza in primul rand gustul carnii bine calite cu ceapa, eventual si costita afumata, obligatoriu langa o mamaliga calda si valuri de smantana. Cum sa inlocuiesti asa ceva?  Nici nu vreau. Insa am ales sa gatesc cat mai sanatos posibil, cat mai hranitor, dietetic si rapid. Asa ca iata ce a iesit:







Ingrediente:

- un pumn de hrisca
- o conopida mica
- o ciuperca pleurotus mare
- un morcov
- un pastarnac
- 100 gr seminte crude de floarea soarelui
- o telina mica
- o ceapa
- un catel de usturoi
- marar
- cimbru
- patrunjel
- zeama unei lamai mici
- doua linguri ulei de masline
-piper negru
- sare dupa gust
- foi de varza murata

Smantana

-100 gr de caju
-70 ml apa plata
-sare
-o lingurita drojdie uscata inactiva (optional)

Am lasat hrisca la hidratat numai o ora pentru ca m-am hotarat tarziu sa gatesc si ma cam grabeam...dupa aceasta ora am scos-o din apa, am spalat-o si am procesat-o la blender impreuna cu o lingura de ulei, dar nu prea mult, numai cat sa o zdrobeasca. Am pus-o intr-un vas si am adugat si restul ingredientelor: morcovul, telina si pastarnacul rase prin cea mai marunta razatoare, ceapa si usturoiul si ciuperca taiate, conopidei i-am taiat numai partile inflorate, fara partile tari si cotor (seamana cu orezul, tocata marunt). Am amestecat, am mai potrivit cu sare si piper, apoi le-am invelit in foi de varza.
Am facut si smantana intr-un minut: nucile caju, apa plata, sarea, drojdia inactiva se pun in blender si se proceseaza pana se transforma intr-o smantana fina.
Mereu mi-au iesit sarmalele deosebit de gustoase, insa acestea le-au intrecut. Toate ingredientele au arome aflate la intensitate maxima, nefiind procesate termic.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu