sâmbătă, 3 mai 2014

Prajitura cu mere (raw vegan apple pie)

Nu stiu voi cum sunteti, dar eu nu sunt mare amatoare de mere. Le gasesc destul de...plictisitoare. Insa mereu le cumpar, mi-a intrat in obicei. Uneori le pun in sucuri si alte ori in cele mai bune ''prajituri'' crude...






Este o prajitura care se potriveste mai degraba sezonului de toamna, dar merele se plictiseau de moarte in fructiera si deja dadeau semne de batranete, asa ca am hotarat sa nu mai astept si sa le redau viata intr-o alta forma.

Ce am folosit:

- 200 gr nuci romanesti
- 100 gr curmale
- 50 gr stafide
- 50 gr fulgi nuca de cocos
- 5 mere
- o lingura de miere
- scortisoara macinata (cam doua lingurite)
- cativa stropi de lamaie


Cum am procedat:

Blatul
Doua ore au stat nucile la hidratat in apa plata atat cat sa le acopere, iar curmalele o ora, puse in alt vas, acoperite si ele cu apa plata.
Dupa ce le-am scos din ape (apele in care au stat la hidratat se arunca), le-am pus impreuna in acelasi bol si am inceput sa le ''dezfigurez'' cu blenderul de mana. Pentru obtinerea unui blat mai tare (ca sa fie maleabil si ascultator) am pus si fulgii de nuca de cocos. Le-am mai blenduit un minut si a rezultat o consistenta groasa si legata, care s-a lasat asezata de o lingura de lemn, in forma dorita, de aceasta data rotunda. Odata blatul facut, se da la congelator pana preparam restul.


Sosul de mere
Decojim 3 mere, le taiem cubulete si le blenduim impreuna cu o lingura de miere si cu doua lingurite de scortisoara. La mine a durat doua minute. Rezulta un sos dulce si parfumat.


Asamblarea
Scoatem blatul de la congelator si intindem pe suprafata lui un strat din sosul de mere. Asezam si cateva stafide. Apoi razalim un mar decojit si il asezam ca intr-o ploaie, pe suprafata sosului. Punem si al doilea strat de sos, adica ce a mai ramas din el si il nivelam bine. Urmeaza sa taiem cateva feliute din ultimul mar, pentru decor si sa mai dam o ploaie de scortisoara si cateva stafide in mijloc...iar prajitura este gata! Eu i-am dat voie sa se odihneasca o jumatate de ora la congelator, dupa care am devorat din ea fara remuscari, e adevarat ca doar atat cat am putut, dupa doua felii eram mai mult decat satula.


Acesta este un mod sanatos de a prepara prajitura cu mere, pentru ca dupa cum v-am mai spus, nu ucidem nutrientii, deci ne si hranim (a manca si a ne hrani sunt doua lucruri diferite), digeram repede si usor, este ultra-rapid de facut...mie mi-a luat in jur de 15-20 de minute si ce sa vezi, nici nu costa mult!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu