vineri, 18 aprilie 2014

Tu ce-ai mancat ca sa slabesti?

Dupa cum v-am mai povestit, toata viata am tinut diete. De la cele mai prostesti pana la cele mai elaborate, eu le-am tinut. Plus pastile pentru arderea grasimilor, care imi solicitau inima si imi provocau insomnii. De 4 luni nu mai consum zahar si mananc cat mai multa hrana cruda. Nu mananc 100% raw vegan, pentru ca mai consum si fasole, linte, qinoa, amaranth, cartofi (rar), mazare, arpacas, uneori orez, paste (integrale) pe care le fierb. Insa mereu le combin cu ceva crud.
Am ramas placut surprinsa cantarindu-ma intr-o dimineata, aveam fix 54.8 kg. Fara sa tin vreo dieta cum faceam alta data...pai pentru 54 de kg stateam cu stomacul lipit de gard cateva zile. Daca mancam ceva, puneam repede la loc doua kg. Iata cateva principii care s-au dovedit a fi bune:

1. Micul dejun
Intotdeauna, este bine sa luam micul dejun. Mie imi inhiba foamea pe durata zilei, nu ma umfla, ingrasa sau baloneaza. Ce obisnuiesc eu sa mananc la micul dejun:



O salata formata din salata verde, germeni de grau sau oricare altii, rosii, castraveti, rucola, branza de migdale/caju/nuci braziliene, ridichi, gogosar, patrunjel verde, masline, marar verde, ardei iute... toate impreuna sau combinate intre ele. Si cand vreau sa fie satioasa, pun cateva paste integrale (grau dur, de orez, de secara) ori qinoa/amaranth/fasole rosie/arpacas/orez, insa mereu, absolut de fiecare data portia de salata este 3 sferturi din bol. Nu parti egale, ci mereu salata trebuie sa fie mai multa.



Cereale cu lapte de migdale/caju/nuci braziliene. Ca cereale pun secara, orz, susan, seminte de in, uneori propolis, stafide si scortisoara. Este un mic dejun foarte satios si gustos. A! Si nu ingrasa.



Smoothie este o alegere perfecta de energie si vitamine, atunci cand nu am timp sau chef de gatit. Pur si simplu pun fructele preferate in blender si intr-un minut am un mic dejun chiar satios. Adica nu mi se face foame cel putin 3 ore.





Pranzul
Nu este neaparat o masa la mine, ci mai degraba o gustare: un fruct, cateva seminte sau nuci crude, un suc, poate o bere, poate un desert crud facut in ziua precedenta, oricum ceva usor, nimic greu de digerat.

Cina
Cina sau ultima masa a zilei  este de obicei ceva ''gatit''. Adica obsinuiesc sa mananc rezultatul unei retete invatate de curand (mereu testez ceva nou), poate fi o lipie cu branza raw, cu salata presarata deasupra, poate fi o ciorba, o supa, o salata usoara, crackersi cu branza si rosii, sau daca nu simt nevoia sa mananc ceva solid, beau un smoothie. Si tarziu in noapte daca ma roade foamea, nu ma abtin, mananc nuci sau seminte crude, ori un fruct.
Mentionez ca mai gatesc si termic ciorbe sau supe, pe care le consum in portii mici si maximum o data pe saptamana, nu de alta, dar legumele gatite ingrasa si pierzandu-si valorile nutritionale, consum mai degraba calorii goale decat nutrienti. Asa ca daca mananc hrana fiarta, o fac pentru gust, nu ca sa ma satur.


Icre de amaranth
Ciorba de legume

Ciorba de fasole
Sau se intampla doar sa gust din ce gatesc si sa merg la somn. Ori sa beau un pahar cu lapte (vegan desigur)  in timp ce urmaresc un film.

In principiu, nu stau flamanda. Cand mi-e foame mananc si cand nu mi-e foame, nu ma fortez. Fac ce simt, mananc ce am pofta, cand am pofta. Nu mi se pare deloc greu sa traiesc asa, sincer am descoperit gusturi noi si retete mai gustoase decat credeam ca exista. Pur si simplu evit mancarea gatita, conservele, produsele de patiserie (imi fac singura cand simt nevoia, lipii din fainuri integrale de grau spelta, orez, secara, hrisca, orz), E-urile si aditivii, toate nenorocirile pe care le putem gasi in supermarket. Sunt sigura ca mai am multe de corectat la felul in care mananc si ca nu-s perfecta, insa ce am facut pana acum mi-a priit si voi continua sa o fac.

Ca sa spun ideea principala de la care am pornit acest articol, intreb: Tu ce mananci ca sa slabesti?
Pe multe persoane le-am auzit spunand si chiar eu o faceam: ''Cum de ma ingras, daca azi am mancat numai o data si atunci foarte putin?''. E simplu. Pentru ca nu mananci. Ca sa slabesti, trebuie sa mananci. Trebuie sa ii dai corpului hrana de calitate, nu rebuturi. Mancand rar si de proasta calitate doar iti obligi corpul sa stocheze imediat ca grasime ce primeste, chiar si un covrig. Nu este o idee buna sa iti traumatizezi corpul, el oricum va actiona intru autoapararea sa si va stoca dupa bunul plac ceea ce ii dai, asa ca singura cale pentru armonie este sa acceptam normalitatea...sa mancam ca sa traim, sa slabim si sa ne mentinem.
Si bineinteles sa fim cat mai sanatosi.

P.S: Eu sunt o lenesa ordinara, nu prea fac miscare, insa sportul impreuna cu o alimentatie sanatoasa poate aduce orice om la cea mai buna versiune a sa.

2 comentarii:

  1. Ți-am mai zis eu, tu ești doza mea de inspirație! Mersi și pentru idei, chiar dacă nu pot să mănânc cum o faci tu, măcar mă pot inspira pentru unele mese.

    RăspundețiȘtergere