marți, 29 aprilie 2014

Rulada cu mac

M-a lovit instantaneu o pofta nebuna cand am vazut cozonacul cu mac al Oliviei Steer. Am luat reteta din Dulciuri de Poveste si azi mi-am pus in practica abilitatile de gospodina.
Reteta, pe numele ei ''Cozonac cu mac Mos Ene'', se vrea cum spune si titlul, a fi un cozonac. Eu ii spun rulada, nu vreau sa tintesc atat de sus si sa dezamagesc degustatorii, mai ales ca e prima data cand incerc reteta.
Cum arata opera Oliviei:

Sursa foto: oliviasteer.ro



Foaia

- 300 gr caju crud
- trei linguri de miere de salcam
- o lingura ulei de cocos
- vanilie

Umplutura

- 300 gr mac
- coaja rasa a unei portocale
- doua linguri de miere
-stafide (optional)

Se macina nucile caju intr-o rasnita pana ce devin o faina fina. Se pune intr-un vas si se adauga mierea, uleiul de cocos si vanilia. Se framanta pana devine un aluat maleabil, dar putin tare.



Se intinde pe o hartie de copt, intr-un strat potrivit, de un deget...



Preparam umplutura cu mac si o asezam in mod egal pe suprafata aluatului.



Apoi rulam cu ajutorului hartiei de copt, usor, sa nu rupem foaia.
Ei bine, aici mi-a fost cam greu si aluatul fragil si sfaramicios nu prea a tinut cu mine, dar am reusit sa o rulez cumva...da, arata ca un porc. :))



Se da 20-30 minute la congelator sau la frigider.



Cumva, aluatul nu mi-a iesit si tind sa cred ca aveam nevoie de miere de salcam zaharisita, eu am folosit de tei si am turnat direct din borcan, fara sa o masor, mai mult dupa ochi si cred ca am pus cam putina.
 Aluatul a crapat si s-a rupt, asa ca am servit rulada la farfurie cu lingurita. Dar ce gust! Ce arome! Este atat de bun incat am hotarat sa refac reteta zilele acestea, pana imi iese perfect!

Pentru curiosi, un scurt filmulet care arata procedura:


2 comentarii: