luni, 21 aprilie 2014

Ritual de ingrijire a fetei: zilnic si special

In aceste momente stau cu o masca de argila pe fata si imi amintesc cum cu doar cativa ani in urma, adormeam machiata, ma trezeam, imi reimprospatam machiajul si incepeam o noua zi... :))  Asa ceva?! Ce masti, ce crema de noapte...de fapt cateva luni nici macar nu am folosit o crema...deloc.
Acum baba sufera la frumusete, cum spune o vorba din batrani si am invatat sa imi stabilesc un ritual zilnic si unul special, pe care il fac atunci cand simt nevoia sa intervin pe taramul de lupta cu tenul acneic, folosind arme mai puternice.

Eu duc o lupta permanenta cu tenul meu, din pacate nu am avut niciodata un ten perfect, nici cand eram copil! M-a lovit acneea inca de la 7 ani si imi amintesc ca aveam fata invadata de cosuri, uneori tot ce vroiam era sa stau in casa. Nu, tratamentul dermatologic nu a dat roade si acneea a disparut de la sine pe la varsta adolescentei, insa a lasat in urma cateva semne si pori dilatati...multi!
 Acum tot ce trebuie sa fac e sa tin in frau tenul meu gras, sa il mentin cat mai curat posibil, cat mai putin incarcat si neaparat sa am grija de ridurile fine care se formeaza cu sau fara voia mea... Mi s-a mai spus ca am inceput prea devreme sa folosesc creme antirid, insa eu sunt singura persoana care se cunoaste bine si singura care a observat evolutia catorva riduri, iar o simpla crema hidratanta nu ajuta. Nici aceea anti-aging, care previne formarea ridurilor. Poate-s obsedata, insa imi cunosc bine istoricul tenului, stiu cate i-am facut, cate nopti am pierdut  si consider ca pentru ridurile existente pot folosi cremele antirid disponibile pe piata pentru varsta 25+.
De-a lungul timpului mi-am tot schimbat ritualul, insa cel actual pentru ingrijirea zilnica este:

Dimineata:
Niciodata nu am suportat sa ma spal pe fata dimineata, doar la dus, insa separat, niciodata. Asa ca indata ce ma trezesc, imi curat fata cu un demachiant sau cu apa de argila de la Aslavital, dar cu precadere folosesc apa de argila, mi se pare perfecta pentru nevoile mele din acel moment.


Apoi aplic o crema care sa imi hidrateze si stabilizeze tenul, iar dupa crema Aslavital Lift Instant (care mi-a hidratat si intins pielea exceptional), am zis sa incerc si varianta Aslavital Mineralactiv, care este ceva mai...soft si este destinata tenului cu riduri fine, atenuandu-le si prevenind formarea altora (varsta 25+). Nici aceasta nu m-a dezamagit, ne impacam bine, imi hidrateaza pielea, nu o incarca si face parte din rutina mea zilnica. Cred ca va ramane mult timp.




Seara:
Incep cu demachierea ochilor si a fetei, nu neaparat temeinic, pentru ca urmeaza baia.



 De obicei imi spal fata sub dus, folosind un sapun oarecare. Apoi folosesc un gel de curatare:


De cateva seri folosesc in plus si un sapun exfoliant de care pur si simplu nu ma pot desparti, cred ca o sa ma exfoliez in exces... :)) Este vorba de un sapun de la Apidava, cu verbina si unt de shea. Il folosesc si pentru corp, exfoliaza fin si lasa o piele hidratata, curata, exact ce am nevoie.



Odata exfoliata si curatata, pielea fetei este pregatita pentru hidratare, insa mai dau cu un disc demachiant imbibat cu apa de argila pe zona ochilor, ca sa fiu sigura ca nu raman urme de machiaj. Apoi aplic o crema regeneranta de noapte, in acest caz tot de la Apidava, o crema cu laptisor de matca, vitamina A si E.


Si cam o data pe saptamana imi amintesc sa imi mai fac cate o masca cu argila.

Ritual special...
De-a lungul vremii am mai facut tratamente dermatologice in ce priveste acneea, majoritatea fara folos, insa nu o sa renunt prea curand la lupta.
Momentan fac 7 zile de masti cu argila si zeama de lamaie, in fiecare seara cate una, urmata de o crema antiacnee realizata din ingrediente naturale. Este de la Aliphia si am luat-o de pe Vegis.ro.



Se recomanda aplicarea ei direct pe zonele afectate, iar eu ca sa acopar toata zona afectata m-am bagat ca strutul cu capul in ea, adica am aplicat-o pe toata fata si am simtit niste senzatii de usturime...pana acum nu am observat schimbari, insa o voi folosi pe timpul tratamentului de 7 zile cu masti si inca 7 zile dupa aceea. Acum pun aceasta crema in strat subtire numai in zonele afectate mai tare (dupa cum se si recomanda), pentru ca miroase atat de rau incat imi ia nasul si nu vreau sa o simt pe toata fata. Daca obtin rezultate, va anunt.

Aceasta este rutina mea de ingrijire a tenului momentan, bineinteles, adaug si scot mereu cate ceva din ea, insa pastrez ce vad ca functioneaza, mai ales daca vorbim de produse romanesti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu