marți, 8 aprilie 2014

Lapte de caju

Dupa laptele de migdale, care m-a cucerit, a trebuit sa incerc si laptele de caju.
Caju este o nuca originara din Brazilia, dar Nigeria este cea mai mare exportatoare. Are un gust usor dulceag, deloc deranjant, motiv pentru care se foloseste la facerea lactatelor si branzeturilor vegane. Consumat crud, are foarte multe beneficii, se spune despre el ca ar ajuta la vindecarea cancerului si la scaderea in greutate.



Mie imi place foarte mult aceasta nuca, o consum ca atare si mai nou ca lapte, branza si frisca. Iata laptele:



Perfect alb, cu aroma de vanilie si foarte gustos. Ori cu scortisoara, daca nu deranjeaza aspectul:


Este foarte bun dimineata in bolul cu cereale (integrale), in cafea, baut ca atare sau folosit dupa plac, exact ca si traditionalul lapte de vaca.

Reteta (la 200 gr caju):
Este impropriu zis ''reteta'', caci e atat de simplu de facut!
Nucile de caju se hidrateaza in apa aproximativ 4 ore. Dupa aceste 4 ore, apa se arunca, iar nucile se pun in blender impreuna cu 1.5 l apa plata, o lingura de miere si scortisoara sau vanilie. Se mixeaza pana la obtinerea laptelui, dureaza mai putin de 1 minut. Am folosit acest blender:



Continutul se trece printr-o sita marunta, pentru obtinerea unui lapte perfect curat. Pulpa obinuta nu se arunca! Eu am facut din ea un fel de frisca si am ornat tortul acesta:


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu