luni, 14 aprilie 2014

''- Ce faci?'' ''- Mulg nucile.''

Ma tot plimb de cateva zile prin frumosul oras Arad, insa nu gasesc prin supermarketuri si nici in magazinele naturiste caju. Caju care preferabil sa nu provina dintr-o tara apropiata Japoniei...va amintiti, anul 2011 - Fukushima. Bine, acum, nu pot sa ma mut de pe planeta, dar macar pot evita zonele apropiate Japoniei, de exemplu Vietnam. Trebuie sa fim mereu atenti la tara de provenienta! Mereu!
 Cum nu am gasit caju decat din Vietnam, am optat pentru alte nuci, pentru nuci braziliene:



Asa ca imediat ce am ajuns acasa le-am pus la hidratat pentru cateva ore, vreo 6, in timpul acesta are timp sa se dea jos de pe ele eventualele nenorociri cu care au fost tratate...


Nu, coaja de pe ele nu ma deranjeaza, pentru ca le voi transforma intr-un lapte de un alb ametitor si intr-o branza numai buna de pus in pastele integrale.

Lapte:

Punem nucile in blender impreuna cu putina apa, cam pana la jumatatea lor. Am observat ca iese mult mai bine asa, cu apa adaugata treptat. Blenduim cu functia Pulse cateva secunde, apoi mai adaugam apa. Mai blenduim...vedem cum se transforma totul intr-o smantana fina, adaugam si restul apei, apoi mai blenduim jumatate de minut. Punctuletele de culoare nu ne deranjeaza pentru ca urmeaza sa il strecuram:


Dupa ce il strecuram si separam pulpa intr-un alt vas, punem laptele inapoi in blender si adaugam o lingura de miere, impreuna cu cateva bucatele taiate dintr-o pastaie de vanilie. A iesit un lapte demential... il putem servi singuri daca suntem egoisti, ori il impartim cu familia, in cazul meu cu mama:


Branza:

In pulpa ramasa am adaugat: o lingurita de drojdie uscata inactiva, sare roz de Himalaya, ulei de masline si tofu. De ce si tofu? Pentru ca am gasit in comert un tofu care se lauda ca ar contine doar boabe de soia nemodificata genetic si apa. Pentru gusturile mele nu as fi adaugat si tofu, insa trebuie sa cuceresc respectiv sa ademenesc si alti oameni...asa, pas cu pas. Am combinat ingredientele si le-am mai blenduit putin.





Dupa putina odihna la frigider, a iesit o branza bunaaa:



In timp ce strecuram laptele, ma intreaba mama mirata:
-Ce faci?

Eu:
- Mulg nucile...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu