duminică, 16 martie 2014

Viata fara zahar

...este mi-nu-na-ta! De doua luni de zile nu consum zahar rafinat (de nicio culoare), nu am consumat produse care il contin si in acest timp mi-am dat seama cat de mult dauneaza zaharul intregului organism, cum il influenteaza. Am povestit aici despre zahar.
 Am patit in urma cu o luna sa achizitionez miere contrafacuta si am simtit asta imediat! Continea zahar si indata ce am gustat din ea am simtit ca imi ''vajaie'' urechile, glicemia cred ca mi-o luase razna, am simtit instant efectul zaharului in sange. M-a lovit si o durere de cap in primele 5 minute de la ingerarea ei.
 Mierea contrafacuta este o adevarata problema in Romania, pentru ca se vinde pe rafturile marilor magazine, dar pentru asta rezerv o postare mai detailata, pentru care vreau sa ma documentez mai mult... In acest moment consum alta miere, care pana acum este in regula, nu mi-a dat de banuit ca nu ar fi veritabila, insa nu vreau sa o promovez pana nu ma asigur ca este 1000% in regula, nu as recomanda niciodata ceva de o calitate indoilenica.

 In afara de miere, am achizitionat si o sticluta de sirop de agave (Sunny Bio), care este laudat ca ar avea un indice glicemic scazut (fiind indicat diabeticilor), insa nu este raw, este obtinut prin procesare totusi, asa ca trece doar prin faza de testare la mine (o data pe zi, in cafea) din curiozitate, dar pana acum mierea ramane preferata mea.


In rest, imi iau necesarul de dulce din fructe proaspete, fructe uscate si evident, din alchimia lor cu tot felul de nuci, din care rezulta deserturile pe care le-am prezentat pe blog. Cateva poze din care veti intelege mai bine:

Ciocolata raw veganaMiere si seminte crude de dovleac


Stafide, migdale, susan si caju cu miereDesert din banane

Inghetata raw vegana din bananeInghetata raw vegana din visine

Bomboane din banane, susan, migdale, cocosBatoane din susan, miere si lamaie






Mananc si mere, struguri, avocado, prune uscate, smochine, curmale, insa le prefer pe cele proaspete,  fructele uscate contin conservanti, din pacate nu am gasit fara...
Treaba interesanta de cand nu mai consum zahar rafinat este ca nu poftesc DELOC la dulciurile care il contin, pot curge valuri de ciocolata si inghetata prin fata ochilor mei (la care odinioara nu rezistam), dar nu poftesc deloc la ele! Si odata ce consum sa spunem o bucata din prajitura mea raw, ma satur repede, iar pofta nu revine! Mananc relaxata, fara sa ma gandesc ca gresesc, fara sa ma invinovatesc si nu as mai putea consuma prajiturile clasice pline de faina si zahar, praf de copt, oua si lapte...ingrediente carora nu le-am inteles rostul, ingrediente care nu hranesc si care provoaca o foame care te face sa rupi lacatul frigiderului dupa o ora. Sigur ca nu traim intr-o lume perfecta si tot ce consumam este supus poluarii si altor factori daunatori, dar putem alege raul mai mic. Renuntarea la zahar m-a facut sa ma simt mult mai bine, m-a inspirat sa gatesc deserturi cu adevarat gustoase, mult mai sanatoase (bineinteles crude) si recomand oricui sa faca asta, iti poti da seama cat de bine e fara zahar atunci cand nu te mai droghezi cu el...

2 comentarii: