miercuri, 26 martie 2014

Supa crema de ciuperci raw vegana

In ultimul timp nu am mai suportat ciupercile gatite...plus ca nu are logica sa le golesc de nutrienti, atunci pentru ce le mai mananc? Asa ca mi s-a facut dor de o supa crema si singura metoda corecta de a o face este cea cruda!
In primul rand, vreau sa atrag atentia asupra curatarii ciupercilor (evident crude, nu la borcan). Acestea se spala in 3 faze: dupa ce sunt curatate de pielite, se spala sub un jet de apa, apoi se pun intr-un vas cu apa impreuna cu o lingurita de bicarbonat de sodiu alimentar si se spala una cate una. Ultimul pas este spalarea din nou sub jet de apa, temeinic, dupa care se lasa pe un prosop pentru scurgerea excesului de apa.

Am folosit (pentru doua portii):


- 6 ciuperci champignon
- un dovlecel mic
- putin usturoi
- piper dupa gust
- sare dupa gust
- jumatate de lingurita marar uscat
- 100 ml apa plata
- un strop de ulei
- o lingurita tarate de Psyllium (aici puteti vedea cum arata aceste tarate)

Cum am procedat:

Cu exceptia apei, toate ingredientele le-am dat la blender. Pe urma am adaugat apa si am mai potrivit-o la gust. Taratele de Psyllium sunt optionale, eu le-am pus pentru legarea supei.
Pentru ca ideea de a o consuma rece nu  mi-a suras, am incalzit-o astfel: pe ochiul cel mic al aragazului dat la minimum am pus vasul cu supa, amestecand continuu si verificand-o. S-a incalzit in vreo 5 minute, dar atentie...cuvantul cheie este ''incalzit'', nicidecum fierbinte, se stie ca peste 40 de grade Celsius nutrientii si vitaminele se distrug si atunci anulam ideea de a manca hrana vie.
Pentru ca nu am avut crackersi sau altfel de paine raw, cea mai ok varianta a fost sa incropesc imediat doua lipii din faina integrala de grau bio, le-am facut la foc mic pe tigaia Tefal. Am pus faina, apa, sare.
(Eu am ciugulit foarte putin din lipie, nu de alta dar revin usor din detoxifiere.)
Supa se consuma imediat ce a fost incalzita si nu se pastreaza la frigider, isi schimba culoarea si gustul daca sta. Eu ma declar satisfacuta de supa asta, chiar mi-a placut.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu