vineri, 28 martie 2014

Lapte de migdale si crema cu verdeata

Nu am fost niciodata prea indragostita de laptele clasic, de fapt inca din copilarie l-am urat cu toata fiinta mea. Stiu ca exista multi oameni cu intoleranta la lactoza si trebuie sa se indrepte catre alte variante. Noroc ca pamantul ne ofera absolut tot ce avem nevoie, inclusiv lapte si lactate (numite generic) vegane. Trebuie doar sa facem noi alchimia...




Este prima oara cand fac acest lapte de migdale si am ramas fara cuvinte cand am vazut cat este de simplu. Si nici macar nu am folosit un blender performant, ci unul de mana.

Ingrediente:
- 200 gr migdale crude si decojite (le-am gasit in Billa la 10 ron)
- 1.5 L apa plata

- un varf de cutit scortisoara (optional)
- o lingurita de miere (optional)

Cum am procedat:
Intotdeauna, migdalele se lasa la hidratat intr-un vas cu apa plata atat cat sa le acopere, in jur de 8 ore. Eu le-am lasat peste noapte. Astfel se curata si mare parte din eventualele chimicale.
Cu un blender care are putere de peste 1000 W e simplu: se pun toate ingredientele in el si se pulseaza pana devine lapte, adica probabil cateva secunde.
Cu blenderul de mana: am zdrobit migdalele pana au ajuns o pasta si am adaugat 300-400 ml apa, am blenduit, apoi am adaugat si restul apei. Am mai blenduit cateva secunde si gata. Pentru a obtine un lapte curat (pentru copii este indicat sa fie strecurat), am folosit cea mai marunta sita:


Laptele se pastreaza la frigider pana la doua zile, pentru pastrarea proprietatilor.
Pulpa de migdale ramasa nu se arunca! Am facut o crema de migdale cu verdeata si ceapa minunata:


Am pus in ea:

- marar
-ceapa
- sare
- putin ulei de masline
- cativa stropi de otet
- piper

Se consuma cu rosii, masline sau ce mai vreti, pe paine sau crackersi, pe lipii.

Beneficiile laptelui de migdale:

Este bogat in vitamine (A, D, E), minerale, acizi grasi si calciu! Este indicat persoanelor cu deficiente de calciu si osteoporoza. 
Are un continut caloric scazut. Comparativ cu laptele de origine animala care la o cantitate de 250 ml are in jur de 80-120 calorii, laptele de migdale la aceeasi cantitate are numai 40-60 calorii.
 Este permis si diabeticilor, pentru ca are un indice glicemic scazut si e usor de digerat. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu