duminică, 2 februarie 2014

Tort de nuca si banane, 100% crud

Pentru ca am primit de curand nuca gata decojita de la tara, m-am gandit ca e o buna ocazie sa fac primul meu tort crud! Salivez de multa vreme citind blogurile cu retete raw vegane, mai ales la vederea superbelor deserturi sanatoase. Iata ce a iesit si cum am procedat:





Am folosit:
- nuca (200-300 grame)
- 5 curmale
- jumatate de lamaie
- 2 avocado
- 3-4 linguri de cacao
- 4 linguri de miere
- o banana

Preparare:
Blat:
Am pus nuca si vreo 5 curmale la hidratat intr-un castron cu apa si am ''uitat'' de ele cam 2 ore, desi e bine sa stea macar 4. Dupa ce le-am scurs apa, le-am zdrobit cu lama S. Se poate folosi si blenderul sau masina pentru macinat nuca. Odata zdrobite nucile, au facut cunostinta cu cativa stropi de la jumatatea unei lamai si coaja rasa a acesteia. Am aranjat nuca pe o tavita lasand o grosime a blatului de 1 cm -1 cm jumatate.

Crema de cacao:
Cei doi avocado curatati si taiati se dau la robotul cu lama S sau blender, impreuna cu mierea si cacaua, se ''blenduiesc'' pana obtinem o pasta fluida. Iese destul de multa crema, pentru cei care nu vor prea multa crema,  ingredientele acesteia se injumatatesc.
Crema obtinuta se intinde pe blatul de nuca, imbracand frumos toata suprafata acestuia, apoi asezam feliile taiate ale bananei.
 Se da la congelator o ora sau la frigider doua ore. Este foarte gustos si satios! Nu ingrasa pentru ca este dens si satura repede.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu