sâmbătă, 8 februarie 2014

Tort crud din nuci, curmale si capsuni

Am intrat intr-un fel de febra a gatitului, sa ma opreasca cineva! :) Titlul nu poate cuprinde tot ce contine acest desert, asa ca va prezint noua mea creatie:



Sa va spun despre gustul lui: blatul este dulce si consistent, crema de capsuni si cacao e stropita cu lamaie si  invaluie cu gust acrisor aroma curmalelor, stafidelor si nucilor...mierea de tei se multumeste cu o aroma subtila, nu indrazneste sa egaleze gustul si dulceata capsunilor coapte, iar fulgii de cocos se complac in a poza doar pentru aspect...

Am folosit:
- 5-6 curmale
- 100 grame de nuca
- 50 grame de stafide
- un avocado
- o portie de 5-6 capsuni 
- o lingura rasa de miere
- nuca de cocos
- o lingura de cacao
- optional cativa stropi de lamaie

Blat:
 Se pun la hidratat nucile, curmalele si stafidele macar 2 ore. Dupa aceea se scurg de apa si dau la robotul cu lama S sau in blender. Trebuie sa rezulte o crema tare, care se asaza pe o tava in forma unui blat si pana la prepararea cremei, se da la frigider.

Crema:
Avocado se taie bucatele, se taie si doi capsuni, se adauga lingura de miere si lingura de cacao, le dam pe toate in blender, astfel obtinem o crema fluida. Eu am pus cativa stropi de lamaie si am omogenizat din nou.

Asamblare:
Peste blat se asaza bucatelele a altor doi capsuni feliati, peste care se intinde crema preparata mai devreme. Ornam la final cu nuca de cocos si cu cateva felii de capsuni, dupa care il dam la odihna o ora in congelator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu