luni, 3 februarie 2014

Supa (aproape) cruda, picanta

Nu stiu altii cum sunt, dar eu...ma dau in vant dupa supele fierbinti cu gust picant-acru. Si pentru ca s-a terminat cu supele instant, cu vegeta, fideaua si alte nenorociri, am incropit o supa rapida intr-una din noptile in care simteam ca ma sui pe pereti de pofta.
Am folosit:
- apa (300-400 ml)
- o bucata de telina (tulpina)

- o rosie
- jumatate de dovlecel (mic)
- sare
- piper Cayenne
- jumatate de lamaie
- patrunjel
- un strop de ulei de masline

Am pus apa la fiert si in timp ce fierbea am razalit dovlecelul si tulpina de telina, iar rosia am zdrobit-o cat de marunt am putut. Odata ce apa a dat in clocot, am oprit aragazul si am pus in ea sarea, uleiul si telina (fara dovlecel si rosie). Am abandonat-o fara sa o acopar, cam 10 minute sa se linisteasca si pentru ca telina sa isi raspandeasca aroma. Dupa cele 10 minute am pus si dovlecelul razalit, piperul, rosia si am amestecat, adaugand sare si zeama jumatatii de lamaie pentru a potrivi gustul. In acest fel, adica fara fierbere, reusim sa pastram nutrientii dovlecelului si rosiei. Se spune ca temperaturile de peste 40 grade Celsius omoara nutrientii din alimente, dar cand am bagat dovlecelul care era rece deja, s-a racit si supa considerabil, ajungand doar calda, asa ca nu s-a mai pus problema distrugerii nutrientilor. Mai jos o poza cu supa, in deja celebrul meu bol preferat (de care apropo trebuie sa ma despart, ca-i din plastic!)


La gust a iesit foarte buna si evident nu ingrasa, martor a fost cantarul a doua zi de dimineata!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu