luni, 3 februarie 2014

Rawntaieli nevinovate

Sunt printre cei mai rontaitori oameni. As rontai si talpa de papuc, simt in permanenta nevoia de a-mi ''ascuti'' dintii si cheful de rontaiala vine ca un hot noaptea...
 Inca din copilarie, de cand am descoperit mersul pe jos si magazinul din colt, am inceput sa rontai...adevarat ca nimic sanatos. Dar acum la maturitate, am descoperit rawntaiala si am lasat in urma rontaiala...iata prima mea creatie:









































Am folosit:
- 100 grame seminte de in
- 50 de grame seminte de susan
- sare
- piper (Cayenne sau altul, dupa preferinta)
- o rosie
- oregano

Mod de preparare:
Se pun la hidratat intr-un castron cu apa semintele de in si susan, uitam de ele macar doua ore. Dupa timpul de hidratare se strecoara de apa si observam ca semintele de in  si-au marit dimensiunea.
Se dau putin la maruntit in robotul de bucatarie sau folosim un blender manual...nu trebuie sa insistam prea mult, ci pana continutul devine vascos si legat. Punem si restul ingredientelor (rosia sa fie zdrobita), mai ''blenduim'' inca o data si observam ca rezulta un aluat foarte moale, pe care il manipulam cu lingura, nu cu mainile.

Mod de ''gatire'' :
Pe lemnul de taiat legume punem o coala de hartie de copt, turnam compozitia si o nivelam cu lingura, nu trebuie sa fie stratul gros, ci destul de subire. Odata nivelat aluatul, luam un cutit ud sau dat prin faina si taiem in forma dorita aluatul. Eu le-am taiat patratele. Acum urmeaza procesul de gatire: lemnul cu hartia de copt pe care este aluatul se pune ori pe calorifer (cine are) ori intr-un loc unde trebuie sa uitati de ele...cel putin o zi, doua. Acesti crackersi...sau cum sa ii numesc, pentru a-si pastra valorile nutritive si a fi sanatosi trebuie sa fie gatiti prin deshidratare. Eu i-am lasat 3 zile, timp in care s-au deshidratat pe o parte, apoi i-am intors pe cealalta parte si abia a treia zi in noapte...am inceput a rontai. :)
Acesti crackersi se pot consuma ca atare, cu sos guacamole sau alte sosuri crude. Au un gust interesant si am observat ca si dupa mai multe zile, gustul este foarte bun si chiar din ce in ce mai bun.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu