sâmbătă, 8 februarie 2014

Experientele mele: diete, suplimente pentru slabit si concluzii


Prima mea cura de slabire am tinut-o la varsta de 15 ani, cand din cauza mancatului incorect si total nesanatos aveam in jur de 59-60 de kg. Am mancat 2 luni doar iaurturi si cateva fructe, calculandu-mi caloriile pana in 300/zi! Am slabit in jur de 10 kg, insa le-am pus la loc odata cu revenirea la vechile obiceiuri...
 Vreo 2 ani nu m-a interesat aspectul greutatii, insa maturizandu-ma am inceput sa imi mai temperez din pofte si sa introduc miscarea in obiceiuri, imi faceam gantere din sticle pline cu apa, alergam si desi alternam cu perioade in care nu faceam deloc miscare, reveneam la acest obicei si tineam diete hipocalorice. Evident puneam kilogramele la loc daca mancam orice si oricat, la orice ora. Acest lucru provoca o mare frustrare in mintea mea pentru ca nu intelegeam de ce alte persoana mananca orice si sunt slabe, iar eu ma ingras de la un amarat de sandvis. Bonusul acestor diete si timpul de dupa ce nu le mai tineam, apoi revenirea la ele...sunt vergeturile! Pot spune ca singurul efect pe termen lung al dietelor sunt vergeturile.

  Inarmata cu reviste fitness, pe langa sport am inteles ca trebuie sa iau si niste suplimente destinate slabirii. Aceste reviste abunda de reclame pentru orice fel de supliment, de parca toate solutiile se afla acolo, raspunsul tuturor problemelor mele. Asa ca aflata la 17 ani si o greutate instabila (oscilam intre 54-60 kg) m-am hotarat sa mananc putin, sa fac exercitii macar o data la doua zile si sa iau Xenadrina. Acest produs este un fatburner si continea o lista intreaga de ingrediente pe care nu le cunosteam, nici nu ma interesa ce e drept...dar continea foarte multa cafeina si cele 3-4 pastile pe care le luam zilnic imi produceau insomnie, palpitatii, anxietate, stari de nervi. Efectele bune erau: pierderea in greutate (3-4 kg) uneori fara sa mai fac sport...pentru ca vazand cum reusesc sa slabesc fara prea multa miscare, m-am lenevit si apelam la aceste pastile. Le lasam vreo 3 luni, dupa care le luam iar, dorind sa slabesc. Am folosit Xenadrina in curele de slabire pana la varsta de 19 de ani, dupa care m-am ingrasat foarte mult din cauza alcoolului si tonelor de mancare, ulterior am slabit mancand lejer, mai corect, mai sanatos. Starile generate de aceste pastile efectiv nu imi mai pareau un pret corect pentru cele 4 kg pierdute usor, asa ca am inceput sa renunt la rontaieli si mancatul aiurea.
  De-a lungul vietii am incercat mai multe metode de slabit: am tinut diete bazate pe ciorba de varza, am tinut diete cu pufuleti si fructe, am baut ceaiuri de slabit, am mancat tone de batoane pentru slabit (pline de zahar si alte porcarii!) si pe langa faptul ca slabeam greu, puneam la loc kilogramele dupa terminarea dietei. Am tot tinut diete hipocalorice pana de curand, cand am inceput sa studiez nutritia mai bine, sa inteleg lucruri si sa nu mai dau inainte ca ''boul'', pentru ca evident am gresit foarte mult in privinta alimentatiei, am inteles ca nu trebuie sa iau totul de-a gata in ce priveste mancarea...sa nu ma infig in ce imi ofera societatea, sa reevaluez absolut tot ce inseamna hrana si nu in ultimul rand, sa inteleg natura umana!
    Omul prin natura lui, era obisnuit sa manance fructe si legume, a invatat sa cultive cereale, a devenit un iscusit vanator (nu animale injectate cu hormoni, crescute cu antibiotice si hrana concentrata din oase), a muncit pentru fiecare recolta, a alergat pentru fiecare vanat, a depus efort crescand un animal pe care ulterior il sacrifica, nu avea parte de procesarea mancarii  cum avem noi astazi, nu stia ce-s alea E-uri si nu avea aerul poluat! Lumea noastra a evoluat, s-a industrializat si hrana noastra s-a transformat atat de mult incat mai are prea putin din valorile nutritionale ale hranii de care se bucura omul de acum cateva mii sau chiar sute de ani. Dar stiti ce a ramas neschimbat? Omul. Ca structura de ADN, omul este acelasi, insa hrana lui este alta...o hrana care il imbolnaveste, il ingrasa, care produce schimbari distructive in celulele sale, desigur adaugam si mediul poluat...astfel ajungem ca in ziua de azi sa vorbim de 8 milioane de decese pe an cauzate de cancer la nivel global! Imagineaza-ti 8 miloane de oameni care mor si alti 8 milioane care afla ca sunt bolnavi si mor anul viitor. Si cum nu ar fi de ajuns, transmit urmasilor aceste gene, care la randul lor se imbolnavesc intr-un moment al vietii si care la randul lor vor transmite urmasilor...
   Sa tot fie doua luni de cand citesc si ma informez si de cand am renuntat in mare parte la mancarea procesata, la orice urma de zahar rafinat, la TOT ce inseamna conserve (unii conservanti pe langa faptul ca sunt toxici si sunt permisi in Romania, mai produc si aciditate plus pofta anormala de mancare), am renuntat la painea din comert, la faina de grau, la paste, la rontaieli, la lactate de orice fel, la produse de post si aproape de tot la soia...pentru ca am ajuns la concluzia ca toata este modifcata genetic (despre OMG-uri voi face o postare speciala).
In fiecare zi mananc pe saturate, nu ma culc flamanda, imi satisfac toate poftele si NU ma mai simt vinovata cand mananc, asa cum faceam odata. Mananc salate, paste de dovlecel, sosuri savuroase pe care mi le prepar crude, mananc supe si deserturi, fructe, alune si nuci, iar dimineata pe stomacul gol cantaresc 56 kg (plus sau minus 500 grame), fara sa fac sport, fara sa ma abtin de la mancare. Inca nu sunt la greutatea pe care mi-as dori-o, dar sunt asa fara sa tin vreo dieta si ma simt bine! Sunt sigura ca daca as lasa lenea deoparte si as face miscare, nu as avea kilograme in plus. Altadata pentru a avea 55-56 de kg mancam foarte putin si nu atat de sanatos. Sentimentul pe care il ai atunci cand mananci pe saturate si nu te ingrasi, nu te imbolnavesti, nu te invinuiesti...nu se compara cu nimic!
   Sigur, nu pot fi toti oamenii ca mine, insa toti isi pot alege hrana, toti pot introduce in meniul lor mai multe legume crude, fructe si miere in loc de zahar, pot renunta la carnea de supermarket si fast-food si o pot cumpara bio, la fel si lactatele, ouale...pot alege painea din faina integrala, fara conservanti si pot renunta la bauturile nesanatoase. Cred cu tarie ca putem fi sanatosi daca ne intoarcem la natura noastra, la firescul nostru. Odata ce omul revine la mancatul sanatos, firesc, se insanatoseste si kilogramele de grasime se topesc. Odata ce incepi sa intelegi si sa iubesti mancarea NORMALA, va deveni un mod de viata si nu o dieta, ti se va parea anormal felul in care mancai inainte.
  Concluzia: Dietele si suplimentele sunt niste porcarii. De ce? Pentru ca la un moment dat vei renunta, te vei plictisi, chiar daca ajungi la kilogramele dorite odata ce incepi sa mananci ca de obicei vei pune tot sau aproape tot la loc si vei simti frustare, iti vei pierde increderea in tine, vei dispera. Si daca tii dieta nu stiu...un an, ce faci dupa? Te vei amagi ca nu o sa mai mananci atat de mult, o sa aduni kilograme fara sa constientizezi si cand o sa o faci...o sa citesti din nou despre diete si vei continua cercul vicios, poate cu o boala sau doua in plus. In ce ma priveste, nu voi mai tine diete pentru slabit, ci doar cure de detoxifiere (la cateva luni), voi continua sa mananc cat mai curat cu putinta, imi voi imbogati cunostintele si voi impartasi pe blog tot ce invat si functioneaza pentru mine, atata timp cat exista persoane interesate de asta.

2 comentarii:

  1. Din pacate si faptul ca asa usor din spate vin generatii noi, care se vor "bucura" tot mai mult de acele ambalaje extraordinar de fandosite care pur si simplu te fac sa le cumperi. Ma gandeam acum, cand citeam postarea ta. Eram mica si eram la matusa mea in Maramures. Rar se intampla sa cumpere ceva. Era "old fashion" ca sa spun asa. Ea facea painea, ea facea malaiul, ea crestea animalele... ea facea absolut tot. Si totusi... unde mai exista asa ceva? Matusa mea asa a crescut... asta a facut toata viata ei. Acum nu mai face... apeleaza la magazin in cea mai mare parte :-(. Din pacate intervine comoditatea la oameni, lenea, nu sunt curiosi. Cand ajung oameni sa faca ceva? In momentul in care incep sa aibe probleme. Majoritatea se lasa de fumat doar cand le spune doctorul ca sunt bolnavi... :-(.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totusi am observat ca tot mai multi oameni sunt curiosi de ceea ce mananca, de sanatatea lor...sigur, este un procent prea mic, dar se misca ceva. Tine de noi, de fiecare individ. La urma urmei e vorba de sanatatea noastra, trebuie sa hotaram noi pentru noi, nu altii.

      Ștergere