sâmbătă, 22 februarie 2014

Experienta parului ars

Mi-am ars parul cu decolorari repetate, cu vopsiri ulterioare si in final am ajuns sa tai din el tot mai mult, pana am inlaturat complet partile distruse. Detalii despre toata distractia in postarea De la brunet la blond in doua saptamani.
 Chiar daca mi-am distrus parul decolorandu-l, am continuat sa il vopsesc blond la radacini, iar din varfuri taiam luna de luna, scurtandu-l tot mai mult si nu dadea semne de crestere. Imi amintesc ca era atat de ars incat la pieptanare trebuia sa imi ung peria in vitamina A uleioasa pentru a-l putea descalci. Foloseam diferite masti pentru repararea parului, produse leave in si seruri pentru varfuri distruse. Cateva luni am tinut-o asa si mi-am dat seama ca parul ars nu are leac. Tot ce puneam pe el nu ii imbunatatea starea in niciun fel, ramanand dependenta de vitamina A uleioasa pentru aranjarea lui si desigur, mai taiam cate un cm din el...

In final m-am plictisit efectiv si de culoarea blonda, de decolorarea radacinilor luna de luna, de masti, de pigaleli, asa ca am taiat raul de la radacina ca sa zic asa si am bagat foarfeca in par taind absolut tot ce  era ars si m-am vopsit roscata. Parul imi era foarte scurt, atat de scurt incat nu puteam purta nici macar extensii. ''Nu-i bai.'' mi-am spus, imi iau peruca. Zis si facut.
   Pentru ca nu aveam timp de pierdut, nu mi-am comandat-o de pe Ebay, ci de pe Divisima. De aici au inceput tot felul de intamplari amuzante: fete care ma opreau prin mall sa ma intrebe unde m-am vopsit, casierele din supermarket erau fascinate de rosul puternic al parului meu si de fiecare data cand ma vedeau ma complimentau (le multumeam si ziceam in gand: daca ati stii voi... :)) ), barbati care se bagau in seama pe strada, complimente pe Facebook...ce mai, viata mea se schimbase! Si cel mai mult ma amuza ca majoritatea nu isi dadeau seama ca port o nenorocita de peruca sintetica.


Pe mine m-a ajutat destul de mult, am trecut de perioada in care aveam parul foarte scurt, am purtat peruci cam 5 luni (dupa aceasta mi-am mai cumparat doua, pentru ca dupa doua luni de purtari zilnice capata un aspect nenatural). Stiu ca la noi purtatul de peruci este un subiect tabu, desi nu inteleg de ce...pentru mine nu este o jena, pentru ca asa cum recunosc ca port extensii de par, la fel pot recunoaste ca am purtat peruca, la urma urmei diferenta consta in cativa cm de material si modul de ajustare. In randul femeilor de culoare perucile de tip ''lace front'' sunt foarte raspandite, in Japonia majoritatea adolescentelor poarta peruci, asa ca orice femeie care si-a matrasit parul merita sa isi poata acoperi dezastrul din par cu o peruca.
  In tot acest timp imi tratam parul cu masti si incet crestea, pana am reusit sa pot purta extensii, moment in care am renuntat la peruci. Apoi am lasat tratamentele din comert o vreme si am inceput sa folosesc ulei de masline combinat cu vitamina A uleioasa, aplicam pe par, stateam cu masca 3-4 ore si spalam, aproape in fiecare saptamana. Cat despre culoare, foloseam nuantatoare si imi vopseam numai radacinile la doua luni, fara decolorant si am observat ca nu imi afecteaza parul, nu mai aveam par ars.
 Din acel moment au trecut 6 luni, iar parul meu creste fara sa fac ceva special, doar ingrijirea normala...ulei de masline, cate o masca reparatoare si produsele acestea:


Chiar daca am o tunsoare incerta (made by me), nu vreau sa ma tund momentan, il las sa creasca.


In continuare, spun ca nu regret macelul, asa sunt eu...nu ma las pana nu imi indeplinesc dorintele, suport consecintele si nu ma plang...desi recunosc ca aceasta postare este egoista, facuta sa ma consoleze (ca imi creste si mie parul), nu de alta, dar ieri am vazut pozele Monei si ce par frumos are: Frommonawithgloss.ro

4 comentarii:

  1. cam aceeasi poveste oam si eu!!
    am avut parul pana aproape de fund,si a trebuit sa-l tai pana la umeri pentru ca l-am ars din neatentie cu un decolorant care l-a transformat in guma =))))
    au trecut aproximativ 2 ani de atunci,si nu am mai pus vopsea inpar niciodata,iar rezultatele sunt pe masura ;) par sanatos !

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună! În primul rand îmi pare rău că nu o sa scriu corect , sunt născută în italia și de asta nu prea stiu:).. te rog din suflet sa mă ajuți , și eu am făcut o greșeală foarte mare și îmi pare foarte rău. Mam decolorat și miam stricat parul a devenit elastic .. Pentru ca am avut încredere în o prietena ca ea știa ce face ca o lucrat la un coafor și am crezut și mam decolorat pana când o ajuns elastic când mă spălăm pe cap dacă trăgeam oleaca de par se rupea . Și unchiul meu mă dus la o frizerie sa mă tund și alea de acolo care lucrau mia zis sa folosesc ulei de măsline ci gălbenuș de ou așa îmi pot repara parul .. zis și făcut folosesc tratamentul de 2 luni și încă am parul elastic dar nu tare ca la început. ... te rog din suflet ajuta mă sa îmi pot repara parul ca sa îl am iar normal .. când o văd pe maicamea sau pe varmea cu parul lor lung plang intruna .. te rog spunem niște masti care mă pot ajuta sa îmi pot repara parul

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiu ca tunderea parului este o decizie dificila si uneori de neacceptat, dar daca as fi in locul tau, as taia macar cate 1 cm in fiecare luna, pentru a elimina parul ars si a nu ramane cu par scurt (parul crescand aprox 1 cm/luna). Poti continua tratamentele pe care le-ai aplicat pana acum, poti folosi ca si mine, vitamina A uleioasa, se gaseste la farmacie, aplici pe parul umed sau uscat si lasi sa actioneze fara clatire, pana la urmatoarea spalare. Am mai folosit si inca folosesc, masca tratament de la Kallos, Frutta. Parul devine foarte matasos, usor de pieptanat, produsul este ieftin si din cate stiu se gaseste si in Italia (daca mai locuiesti acolo). In plus de asta, poti incerca si ulei de nuca cocos, aplicat pe parul umed din belsug si lasat sa actioneze 4-5 ore, timp in care iti poti infasura parul intr-o folie de plastic, pentru a pastra caldura. In rest, dupa cum am spus, ar fi ideal sa tai din par, acesta trebuie sa se regenereze. Faptul ca este ars, poate afecta si firele nou crescute de par, deoarece se poate rupe de la partea arsa pana la partea buna a parului, ceea ce ar fi pacat. Eu asa am reusit sa imi recuperez parul, taind din el putin cate putin, continuand tratamente cu masti si vitamina A. Acum nu mai am par ars si am mare grija in folosirea decolorantului. Pe viitor, daca vei dori sa scoti o vopsea de culoare inchisa din par, te sfatuiesc sa folosesti ColourB4 Extra, dar asta desigur, daca vei avea nevoie in viitor.

    RăspundețiȘtergere