luni, 3 februarie 2014

Despre arpacas

Am descoperit arpacasul acum 3 ani, pe cand am incercat reteta salatei libaneze Tabouleh si mi-a ramas in meniu mai sfant decat cafeaua. A fost dragoste la ''prima gustare'' si citind despre el, i-am inteles beneficiile, pe langa gustul bun. Ce este arpacasul?
Arpacasul este un aliment obtinut prin decorticarea boabelor de grau, orz sau mei, insa in magazine preponderent este cel din grau, pe care eu il prefer. Arpacasul contine nutrienti valorosi cum ar fi: proteine, fibre, acizi grasi - Omega 3 si Omega 6, vitamine si minerale. Calorii la 100 de grame - 123. Este folosit adesea in curele de slabire sau in diferite tratamente pentru piele.




Eu il folosesc aproape zilnic in salate. Fierb in jur de 100-200 de grame de arpacas, il strecor fara sa il spal, dupa care il pun direct in bolul cu salata. Ies niste salate atat de bune incat nu ma pot plictisi de ele, motiv pentru care le mananc atat de des. Cam asa arata salata mea de toate zilele:





Salatele mele in afara de arpacas, contin urmatoarele: spanac, rucola, salata verde, patrunjel, marar, ulei de masline, lamaie, ardei iute, rosii, masline. Toate impreuna sau combinate intre ele. Cu cat mai mult verde in farfurie, cu atat mai bine! Obisnuiesc sa mananc aceste salate de dimineata pentru ca imi tin de foame datorita arpacasului. Ori de cate ori sunt in dilema in legatura cu mancarea, acest aliment care mie mi se pare extraordinar, ma salveaza! 

Arpacasul poate fi consumat asemeni orezului, fiind mult mai putin caloric decat acesta. Regleaza digestia si tranzitul intestinal, asa ca ajuta impotriva constipatiei. Beneficiile sale sunt desigur mai multe, insa va relatez din experienta mea si pot sa spun sigur ca nu regret faptul ca l-am introdus in alimentatie. Recomand oricui acest aliment (doar celor cu intoleranta la gluten nu), mai ales pofticiosilor care nu se satura cu cateva ierburi si vor sa ''simta ceva'' in salata.
Arpacasul se gaseste in mod obisnuit in orice supermarket, la preturi cuprinse intre 2 si 3 Ron kilogramul.

Un comentariu: