joi, 9 ianuarie 2014

Pate vegetal de casa

Pateurile vegetale din comert sunt pline de E-uri si au maximul admis de aditivi alimentari, ingrasa si sunt posibil cancerigene. Or avea ele un gust foarte bun, insa pana la urma fac parte dintr-o industrie care nu da nici 2 lei gauriti pe sanatatea noastra. Eu imi fac singura pateuri vegetale, cu ingrediente putine, ieftine si care se fac rapid, in maximum 40 de minute! Iata ingredientele:


- doua pungi de soia granule (Bio, nemodificata genetic)
- putin usturoi
- doua-trei fire de ceapa verde (sau ceapa uscata)
- frunzele unei legaturi de patrunjel verde
- marar uscat sau verde
- boia, sare, piper, nucsoara
- ulei de masline (sau alt ulei, dupa preferinta)


Soia se fierbe conform instructiunilor de pe ambalaj, dupa care se strecoara, pentru a scapa de surplusul de apa. Dupa ce a fost strecurata, soia se pune intr-un vas pentru a fi imbinata cu restul ingredientelor: ceapa si usturoiul taiate, patrunjelul maruntit, boiaua, mararul, nucsoara, sarea, piperul si uleiul. Se amesteca folosind o lingura de lemn.


Odata obtinuta compozitia, trebuie maruntita. Eu folosesc robotul de bucatarie cu lama S, dar se poate folosi blenderul sau chiar o masina de macinat carne. Procesul maruntirii a durat maximum 3 minute. Se mai adauga dupa gust sare, piper sau in cazul meu cativa stropi de lamaie. Am asezat pateul pe o tava folosind un vas mic pentru forma.


Se mananca pe paine, cu rosii sau ca atare.


Din tot acest proces curatarea ustensilelor dureaza cel mai mult. Rezultatul este unul foarte bun, desigur se mai pot adauga si alte ingrediente dupa preferinte, cum ar fi ciupercile, nautul, susanul etc, eu am vrut sa pastrez totul cat mai simplu. Compozitia se poate cali inainte de maruntire, insa eu am vrut sa ma limitez la fierberea soiei, mi se pare ca are un gust foarte bun chiar si asa, fiind laudat si de persoane carnivore.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu