luni, 20 ianuarie 2014

Paste de dovlecel

Stiu ca o spun multi, acum o spun si eu: am subestimat degeaba dovlecelul! Primele mele amintiri legate de dovlecel sunt undeva in copilarie cand bunica ma punea sa mananc dovlecel pane. Uram dovlecelul pane! Si toata viata m-am gandit la el asa...invaluit in ou, miros greu, prajeala gretoasa...nu nu nu! Am redescoperit dovlecelul! Poate fi mancat in atatea feluri, are un gust atat de bun incat am ramas uimita, nu seamana cu gustul care mi-a ramas in minte. Acum ca am inteles de ce trebuie sa apreciez leguma luata ca atare, cruda, mi-au trecut prin cap vreo 10 retete de salate, supe si sosuri din dovlecel si am ales sa fac paste de dovlecel...cu diferite sosuri. Daca nu dispunem de o masinarie care face paste din legume, le putem da forma cu instrumentul de curatat coaja legumelor...acela care seamana cu un aparat de ras si costa in magazine in jur de 5 lei. Sper ca stiti la ce ma refer, nu stiu exact ce denumire are. Nu le-am dat o forma egala si nici nu e nevoie.



Si acum, despre sos. Puteti pune peste aceste paste absolut orice sos doriti, insa ca sa pastram regula ''crud si sanatos'', recomand orice sos crud. Eu am incercat doua sosuri. Primul:

- doua rosii coapte
- foarte putin usturoi
- cateva fire de marar verde
- un ardei iute
- o lingurita ulei de masline
- sare si/sau putina lamaie

Toate ingredientele se maruntesc in robotul de bucatarie pana se obtine un sos. Sau se zdrobesc doar rosiile pana se obtine o pasta de tomate si restul ingredientelor se pun maruntite (asa am facut eu).


Al doilea sos:

- un avocado
- 50 grame seminte de susan
- o lingurita ulei de masline
- cateva fire de marar
- putin usturoi
- cativa stropi zeama de lamaie
- sare

Totul se da la maruntit pana se obtine un sos. Va iesi un sos de culoare verde, iar cum  si pastele de dovlecel sunt verzi, este posibil sa vi se para putin ciudat, insa gustul compenseaza acest aspect!


Sunt fan dovlecel! :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu