duminică, 29 septembrie 2013

Despre silueta, dieta, greutatea ideala

Ca sa aratam bine trebuie sa avem in primul rand un corp sanatos. Mancatul haotic, lipsa de somn, viciile, sedentarismul, anticonceptionalele, excesele, pun amprente grave asupra corpului nostru, am invatat asta pe propria piele.
Cel mai bine m-am simtit la 54 de kg si cred ca este destul de aproape de greutatea ideala, bineinteles, nu ma deranjau 2 kg in minus, dar cam asa aratam la 19 ani si 54 kg:



Fiind vegetariana de la 9 ani, meniul meu a fost mereu format din legume, lactate, fructe, carbohidrati, soia si produse derivate din soia. Din pacate imi plac dulciurile, produsele din panificatie si rontaielile din comert. Mereu am reusit sa slabesc doar renuntand la aceste ''rontaieli'' si facandu-mi portiile de mancare mai mici
La 20 de ani am avut niste schimbari majore in viata, m-am apucat de fumat, de baut...foarte mult alcool zi de zi timp de 9 luni, mancat haotic si dormit la fel de haotic. Am ajuns sa arat asa: 


Nu stiu nici acum cate kg aveam, pentru ca nu ma cantaream, nu imi pasa. Mult timp nu realizam cat de mult m-am ingrasat, parca aveam o ceata pe ochi, nu ma vedeam! Cred ca asta e una dintre problemele persoanelor care se ingrasa...nu realizeaza asta! Sau spun ''a ok, m-am ingrasat putin, dar slabesc cand vreau''. Este o amagire, de fapt iti cauti scuze sa mananci la fel, sa nu faci sport, te adancesti in tricouri largi si ajungi sa scapi situatia de sub control, iar bonus, faci kilometri de vergeturi. Simteam ca m-am ingrasat cand mergeam efectiv pe strada, oboseam. In clipa in care am vazut poze cu mine mai vechi si am comparat, am realizat ca am pus un munte pe mine si nu ma mai simteam bine cu mine, nu ma mai incapeau hainele de anul trecut si aveam prieteni barbati mult mai slabi (puteam sa le iau apararea la o incaierare). Nu am tinut o dieta ci am schimbat tot: am renuntat la alcool, marele dusman al siluetei, am renuntat la fumat, la mancatul de pizza in mod obsesiv, la nesomn, la sucuri, la apa minerala  si incet am inceput  sa slabesc. Abia dupa ce am slabit cateva kilograme am avut curaj sa ma cantaresc si aveam 62 kg. De aici trebuia sa continui, sa insist, sa imi doresc sa slabesc. Am reusit in final sa ajung la 55 kg, mancand tot in stil vegetarian, nu imi refuzam ceva daca aveam pofta, insa nu mai exageram, ma abtineam daca puneam un kg si nu mai mancam inainte de culcare.




Niciodata nu am fost o persoana slaba si nici nu imi doresc sa fiu, daca mi-as dori, as fi. Greutatea ideala este aceea in care TU te simti bine cu tine, iar daca spui ca te simti bine asa plinuta cum esti...fa o plimbare pe jos cam doua statii prin oras si daca nu te simti obosita, daca nu gafai, ramai asa. 
Ca sa slabesti trebuie sa vrei asta! Trebuie sa ai vointa! In opinia mea, pentru o femeie cele mai mari motivatii ar trebui sa fie: 
- sanatatea generala a organismului, pentru un trai mai lung.
- aspectul placut pe plaja in costum de baie, nicio femeie nu vrea sa fie cat muntele...la mare.
- sa arate bine pentru iubit/sot, pentru ca e mare concurenta si sa fim serioase, barbatul are ochi si ii foloseste, indiferent cat te iubeste...nu are legatura.
- respectul de sine.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu