duminică, 11 august 2013

Parul roscat - obtinere si intretinere

Eu am obtinut parul rosu relativ usor, avand deja o baza blonda. In cazul parului negru vopsit este necesara cel putin o decolorare in prealabil. Pe piata din America, dar si pe E-bay si Amazon se gaseste produsul Hicolor Hilights de la L'Oreal nuanta Red care este laudat ca ar aduce parul negru la rosu dupa prima aplicare. Nu stiu daca se gaseste in Romania si nu l-am folosit, insa are review-uri destul de multe si bune, fapt pentru care l-am trecut pe lista produselor pe care vreau sa le achizitionez.
Se vorbeste pe buna dreptate ca roscatul este cel mai greu de intretinut...daca nu vrei sa investesti prea mult in el, as spune eu. Nu vei avea niciodata o culoare puternica si radianta daca te vopsesti cu ceva no-name de la magazinul din colt si te speli cu Head and Shoulders. Mai importanta decat vopseaua este intretinerea. Iata cum obtin eu roscatul si cum il intretin:



Folosesc vopseaua profesionala Majirel de la L'Oreal, nuanta Red (65 Ron la standul din Atrium mall). Aceasta vopsea este de fapt un mix, care se foloseste la combinarea cu alte vopsele pentru obtinerea rosului dorit (mai deschis, mai inchis, cu diferite reflexii), insa pentru ca imi place exact asa cum este si imi da culoarea dorita, nu o mai amestec cu alta vopsea, ci doar cu cantitatea potrivita de oxidant de 12%. Folosesc acest oxidant ca substitut al pudrei decolorante si doar la radacini! Pe lungime folosesc oxidant de 6% (ton pe ton), insa nu ma vopsesc lunar pe lungimea parului, aici intervine samponul nuantator pe care il folosesc aproape la fiecare spalare.


Este un produs Lakme, se numeste Ultra Red Shampoo (55 Ron la standul din Atrium mall), are pigment rosu si readuce culoarea in par la fiecare spalare. Il folosesc de cel putin o luna jumatate in conditiile in care imi spal parul tot la doua zile sau cel tarziu a treia zi...si tot mai am jumatate din continut. Parul capata si volum, pe langa culoarea frumoasa. Pe instructiuni scrie ca trebuie sa actioneze in jur de 3 minute dupa ce il treci bine prin par si face spume bineinteles. Se foloseste exact ca un sampon obisnuit, insa trebuie sa ai grija cu el pentru ca pateaza foarte tare, daca ai o cada alba nu va mai fi deloc asa dupa ce termini operatiunea. Nu trebuie sa lasi stropii sa actioneze pe cada sau pe alte obiecte de culoare deschisa pentru ca vor ramane acolo.

Ca balsam folosesc Color vive de la Elseve sau Color resist de la Fructis. Ocazional aplic si masti reparatoare.
Eu imi spal parul exclusiv cu apa rece de cand sunt roscata. Apa calda scoate mult mai repede pigmentii rosii din par, insa nu este obligatoriu ca toate roscatele sa se spele cu apa rece pe cap atata timp cat folosesc sampoane si/sau balsamuri cu pigment rosu. O roscata trebuie sa isi apere parul de soare pentru ca acesta decoloreaza foarte tare, la plaja trebuie purtata o palarie si la piscina sa fie constienta ca odata ce va intra cu parul in apa o va colora, pentru ca vopseaua iese in permanenta...inclusiv daca te prinde ploaia fara umbrela.
Eu sunt indragostita de parul rosu si este o provocare sa il tin in permanenta stralucitor, pe cat posibil. Si da, parul rosu atrage atentia in permanenta. :)

2 comentarii:

  1. buna daca am parul inchis la culoare pot sa ajung cu acesta vopsea la un rosu deschis ca cel din imagine!? este o vopsea buna?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna. Ca sa iti iasa o culoare deschisa trebuie aplicata pe o baza deschisa...deci trebuie modificat pigmentul natural al parului. Pentru o culoarea vibranta ti-as recomanda sa aplici pe baza deschisa o vopsea semipermanenta sau tip nuantator.

      Ștergere